Bios update failed RIP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glexaeon

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2013
hallo iedereen,

Ik heb boven een "knutselcomputer" staan, een pc waar ik onderdelen in plaats die ik van deze pc vervang. Ik vind het altijd leuk om er dingen mee voor elkaar te krijgen. Zo nu dan mijn eerste raid 0 poging. Helaas, omdat de pc al 6~ jaar oud is, was er geen raid functie aanwezig. Ik was slim genoeg om eventjes de nieuwe bios versie te vinden. Zo kwam ik op een site met uitleg hoe het moest, het was een programma dat ik moest opstarten, dan mijn nieuwe bios versie aanklikken en dan ging die updaten. De eerste keer hing die vast, gelukkig kon ik het nogmaals proberen. Nu kwam die tot 80% toen het blue screen of death opkwam met een error die ik nu alweer ben vergeten. Opstarten deed die vervolgens niet meer, heb even supersnel gezocht naar de batterij maar die zag ik 123 niet zitten, ik heb dus de schakelaar uitgezet en de knop ingehouden voor 10sec. Het enigste dat ik er nu nog uit krijg is het starten van alles voor ~3sec waarna die weer afsluit.

Ik kan er nu geen specs meer vanaf halen maar ik heb dankzij de gedeelde geschiedenis van Chrome wel de site achterhaald en dus ook het type moederbord: http://www.fixya.com/support/t11866805-update_medion_ms_7502_bios

Mijn vraag is wat ik hier nu nog mee kan, de pc is dus al 6 jaar oud. Als ik dit gemaakt krijg zou dat natuurlijk helemaal geweldig zijn. Ik kan me echter ook voorstellen dat ik het zaakje nu definitief heb verkloot en het bricked is, zoals ik al zij, het is mijn knutselcomputer en ik ga hem dus niet naar een bedrijf brengen die wel even op 5 toetsen drukken voor 100 euro.

Gegevens die verloren gaan etc etc maakt mij verder niets uit, het gaat mij erom dat die weer opstart.

Alvast bedankt voor alle intresse en mogelijke hulp,

Tim

Nooit maar dan ook nooit een bios update doen via Windows...
Het enige dat je nog kunt doen is volgens mij:
-een nieuw moederbord kopen, kan iets van 50 tot 70 euro worden
-proberen ergens een bios chip te vinden van het moederbord en die er op solderen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je je moederbord dood geflasht hebt. Zoals hierboven: nooit en dan ook nooit de BIOS updaten vanuit Windows.

Trouwens: als de eerste keer de boel al vast loopt, waarom probeer je het dan nog een keer? Weet je niet hoe risicovol dit soort acties zijn?

RIP knutselcomputer
wilde helaas niet meegaan in de tijd en is daarom doodgeflasht.

bedankt voor alle problemen die ik met je heb mogen oplossen, maar deze keer is er helaas geen oplossing meer.

:'(

Interesant, heeft u hier persoonljk evaring mee? I zou gaag wat meer info hierover willen dan op google staaat.

mvg Tim

Ik heb nu +/- 4 uur zitten googelen over het repareren van de chip als het bootblok niet beschadigt is. Dit lijkt mij inderdaad het geval te zijn. In dat programma zag ik 4 delen van het totaalplaatje waarvan de eerste het bootblok was (denk ik). Ik update vervolgens met dat programma het 2e, en grootste blok. Ik heb helaas op google geen duidelijk iets gevonden wat mij kan vertellen hoe ik dit moet doen. Veel mensen hebben andere kenmerken dan ik heb, bijvoorbeeld dat die aan blijft.

Het type moederbord is overigens MS-7502 ver1.2
De pc start op, eerst zonder beeld, dit houd ongeveer 3 totale seconden aan. Als ik op de aan knop klikt dan gaat de verlichting van mijn toetsenbord aan voor een flits, een seconde kan je het niet noemen

Tim

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan