Bios Update Hoe nu verder?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zoetje

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Berichten
42
Goedemiddag medeforummers,

Ik moet mijn bios updaten vanwege een nieuwe cpu en het niet zien van 4gb geheugen.
Ik heb de P5b-vm van Asus. Met daarop een Intel Q6600 en 2x2gb 800mhz geheugen. Nu ziet mijn bios wel de cpu maar krijg ik met opstarten de melding CPU Ucode niet gevonden. En bij het geheugen ziet mijn bios maar 2816mb geheugen.

Nu komt het vervelende ik heb nog nooit een bios update gedaan. En na het lezen van diverse stukken waarin het mij wordt afgeraden dit onervaren te doen. Wil ik eigenlijk jullie vragen wat te doen in dit geval.

Ik weet eigenlijk niet waar in moet beginnen met het updaten.

Alvast bedankt voor de genome moeite.
 
Hoi !

Als je het nooit ngedaan hebt nblijft het een linke onderneming, maar:

Je hebt een Asus-mobo met een z.g. crasfree bios, d.w.z. je kunt altijd via de CD die bij het mobo hoort terug naar de huidige situatie !

Ik geef verreweg de voorkeur in DOS te flashen en niet in Windows, omdat door Windows-fouten, evt. virusscanners etc. van alles mis kan gaan.

Lees in de manual van je mobo GOED dew gebruiksaanwijzing, zodat je weet welke commando's je evt. in moet trommelen.

Succes,

Harry.
 
Hoi !

Als je het nooit ngedaan hebt nblijft het een linke onderneming, maar:

Je hebt een Asus-mobo met een z.g. crasfree bios, d.w.z. je kunt altijd via de CD die bij het mobo hoort terug naar de huidige situatie !

Ik geef verreweg de voorkeur in DOS te flashen en niet in Windows, omdat door Windows-fouten, evt. virusscanners etc. van alles mis kan gaan.

Lees in de manual van je mobo GOED dew gebruiksaanwijzing, zodat je weet welke commando's je evt. in moet trommelen.

Succes,

Harry.


Dit is een kleine geruststelling van het mobo. Nu heb ik een biosupdate gedownt. Alleen weet ik niet zo goed wat ik ermee moet doen. Het is een .rom file. Het bovenstaande stuk van planet heb ik gelezen alleen zijn de linkt die erop staan niet echt duidelijk. De één is namelijk dood en de ander heeft geen bootdisk voor vista.

Kan iemand mij misschien kort uitleggen wat ik precies moet doen om in dos te flashen en hoe het een klein beetje in zijn werk gaat. b.v hoe ik moet flashen in dos.
 
Hoi !

Makkelijkste voor jou lijkt me Asus EZ Flash 2 Utility.

Download het gewenste bios van de Asus-site, en zet dit op een bootable flop.

Zet de floppy-drive als eerste in de boot-volgorde.

Start op, en trommel tijdens de POST op: Alt. + F2.

Je krijgt dan een scherm te zien met: AsusTek EZ Flash 2 ROM Utility...

Klik op het juiste bios-file (dat je op de floppy hebt gezet), evt. kun je de tab-toets gebruiken om er heen te navigeren.


EZ Flash zal nu automatisch je bios flashen en je PC opnieuw opstarten.

Heb je geen floppy-drive, dan kan het ook van een USB-stick.

Dit was even uit m'n hoofd,maar zo hoort het te gaan.

Enne.....staat ook allemaal uitgebreid in je manual, en op de ASUS-site !


Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan