Bios-update lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Ik heb een oud asus moederbord (CUV4X) met een award-bios, die ik in al die tijd dat ik hem heb nog nooit heb geupdate, dus dat werd een keer tijd.

maar ik heb het nu met verschillende programma's geprobeerd, maar ik krijg telkens foutmeldingen:
ik heb de volgende programma's uitgeprobeerd.
aflash (van asus)
awdflash
uniflash

een van de programma's meldt dat ik eerst de rom-bios moet updaten, en een programma stelt de vraag of de bios misschien hardware-matig is beveiligd tegen schrijven (dat lijkt mij voor de hand liggend, maar ik heb de gebruiksaanwijzing er op nageslagen en niks gevonden, wel iets over jumperfree-mode, moet dat misschien aan of uit)

heeft iemand suggesties ?

Veel biossen hebben een specifiek flash progje nodig, wat er ook meestal bij staat, bij de bios rom.

En het beste kun je dan zo updaten, die parameters die gebruikt worden voor een mislukte bios flash.

dat progje is aflash, ik heb het aan de hand van de pagina die je noemde al eens gedaan, maar dan krijg ik dus een fout in gebrekkig engels (wat ik ook al eng vind) dat er iets mis is gegaan...

heb nu de nieuwere beta-versie van een biosupdate geprobeerd en die lukte wel, dus het zal wel aan het andere bios-bestand hebben gelegen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan