bios update medion 8008

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzwart2

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
Lukt me niet om mijn bios te updaten

Via de site van medion keurig de biosupdate op e: geplaatst en evrvolgens met de support cd opgestart volgens procedure, maar ik kom niet bij een opdrachtenprompt. Nee alleen in het menu om windows helemaal terug te zetten.

Andere weg gevolgd en via uitvoeren en CMD getracht md500.bat op te starten. Dit lukt maar vervolgens wordt er naar een "filename" gevraagd. Met HEX.BIN krijg ik niets aan de praat. Ben al de hele avond bezig. Heeft iemand een tip?

Waarom wil je het Bios updaten? problemen? Als je geen problemen hebt, hoef je het Bios ook niet te updaten. Als het fout gaat, heb je helemaal niks meer.

En mocht je wel een goede reden hebben voor die BIOS-update:
Mooi Nederlands is het niet, maar je moet in het menu waarin je terechtkomt via die "recovery"-CD van Medion, kunnen kiezen voor "Punt 2: MS-Dos-opdrachtprompt."

Tekst van site:
1.Kies één index op partitie E: en pakk de file in deze uit.
2. Vannu start U computer met hulp van de "Medion Application & Support CD" nieuw.
3. Kies de punt "start van CD-ROM" in de MS Windows CD-ROM-startmenu en volg in het Support-CD startmenu naar punt 2 "MS-DOS Opdrachtprompt".
4. Wissel in de index in die U de files uitgepakkt heb, die zijn vannu op partitie C: en start de file md5000.bat.
5. De update woordt nu uitgevoeren.
6. Uiteindelijk start de computer nieuw en de proces is afgesluiten.

Deze procedure heb ik dus verschillende keren doorlopen, bij 3 gaat het fout: ik krijg geen keuze voor de opdrachtenprompt. Op een andere site werd aangegeven dat je zo snel mogelijk na de entertoets op F5 moet drukken voor de na stap 2, maar dat helpt niets. Hij gaat direct door naar een menu dat erop gericht is het hele systeem terug te zetten.

Redenen: processor die vaak op 100% blijft hangen. Kan allerlei redenen hebben waarvan ik er vele heb (virus scannen, register schonen, adware/spyware verwijderen, in taakbeheer processen uitschakelen) onderzocht. Op een gegeven moment de tip gekregen om bios te flashen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik lees het zo:
Kies "Start van CD-ROM" in het MS Windows CD-ROM-startmenu.

Ga in het startmenu van de Support-CD naar punt 2: "MS-DOS Opdrachtprompt".

Dus eerst instellen booten van CD, dan booten met CD in lade, vervolgens in het menu van die CD kiezen voor MS-Dos-prompt.

Boeing...zo lees ik het ook. Maar krijg geen keuze voor de opdrachtenprompt.

Als het advies van Harry Snor de oplossing geeft: prima.

Maar ik zou in een geval als het jouwe bellen naar:

Medion Ondersteuningsinformatie
Service-Helpdesk: 0900 - 633 466 0.

Het zou kunen, dat het vanuit de "Application & Support CD" naar de DOS-prompt gaan, de BIOS-update veiliger maakt?

Quote:
Origineel gepost door Harry Snor
misschien helpt automatische update's uitzetten je direct van je probleem af

En dit is misschien een betere oplossing? Kun je aangeven op welke momenten de CPU activiteit zo hoog wordt?

Laatst bewerkt:
Ik twijfelde ook al of het niet veilger is via de support CD. Dank voor jullie tips. Ik twijfel nu overigens echt of ik wel ga flashen gezien de gevaren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan