Bios update met AFUDOS

• Onderwerp starter Onderwerp starter gvh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gvh

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2002
ik heb een asus p4c800 met wat problemen, (zie elders dit forum) maar nu wil wil mijn bios updaten naar versie 1007. Asus levert een dos programma dat afudos heet. dit staat in het support document:

How to run the utility under DOS
-------------------------------------------
1. Run the file afudos.exe

Usage
-------------------------------------------
afuXXX /i<ROM filename> [/o<save ROM filename>] [/nr] [/p[n][c]]

/nr - don't check ROM ID
/pbnc -
b - Program Boot Block
n - Program NVRAM
c - Destroy System CMOS

maar ik begrijp niet helemaal hoe ik mijn bios moet updaten, dos is niet mijn sterktste kant. het bios bestand van de asus website heet:

P4C800-1007.013

wat moet ik doen en intypen om mijn bios te updaten?

Groet

Guido

Start op met een gewone win98 opstartdiskette, waar je ook afudos.exe en dat bios bestand zet, rename het misschien voor de makkelijkheid naar 'bios.bin' ofzo.

Ik snap niet waar de 'XXX' voor staat, maar als de afudos wordt bedoeld, ga je eenmaal je hebt opgestart naar A:.

Daar typ je in 'afudos'. Als het goed is heb je dan de aanwijzingen op het scherm te volgen.

ik heb al een opstart diskette gemaakt en als ik dan afudos opstart pakt hij hem niet. hij vraagt om de command line parameters.

dus iets als:

afudos /i<bios.rom>

zoiets, maar dan goed, want zo pakt hij hem niet...

geen idee.

op de asus website staat ook helemaal geen support voor deze software. meestal wordt aflash.exe gebruikt, en daarvan staat alles uitgelegd. Maar aflash.exe mag ik bij dit moederbord weer niet gebruiken.

Staat er bij de POST niets als 'Press ALT + F2 to enter the...' ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan