BIOS update mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sando60

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Hallo,

Ik heb laatst een oude computer gekregen, met een Asus P4B moederbord.
De BIOS van het moederbord komt uit 2002, dat is best oud, dus wilde ik hem updaten.
Toen heb ik de Asus updater gedownload en de BIOS geupdate.
En toen de BIOS geflasht was, kreeg ik een foutmelding want hij kon niet controleren of de update geslaagd was.
Er stond: 'To finish press exit' en heb toen de pc opnieuw opgestart.
Maar nu krijg ik helemaal geen beeld meer en ik hoor ook geen piepjes.

Is er nog een manier om de BIOS te herstellen of is de computer stuk?

Bvd

Overleden................

Er zijn bedrijven die kunnen proberen dit te herstellen, maar zonde van je geld in dit gval

Dat is dan jammer.
Ik heb op internet iets gelezen over een BIOS recovery jumper, maar volgens mij zit die er niet op.

Ik wilde er gewoon een nieuwe BIOS hebben. Het is een hele oude computer en misschien werkte ie dan beter.

Het was een update van BIOS versie 1010 naar 1012.

Waarschijnlijk dus je bord om zeep geholpen voor niets.....

@Mrmusic: zou een reset door het uithalen van de batterij wellicht helpen??

Ach maakt niet uit. het was toch een computer die ik van m'n stage heb gehad.

Die eeprom is ****ed, door de verkeerde bios in de cmos te laden .. Je kan het fixen, maar dan moet je of een nieuwe eeprom cmos chip zien te krijgen die precies het zelfde is (dure hobby!). Of iemand die met een programmer, die chip weer goed kan programmeren (nog een duurdere hobby!) ...

Dus, zo te lezen is het al een iets oudere motherboard .. Met de verkeerde bios in de cmos .. Dus dan kun je hem gelijk de kliko in mikken :)

Daar je toch al aan experimenteren was kun je dit nog proberen.

Heb je trouwens wel de balk gezien dat het update proces in gang was?

Zo niet dan is mogelijk alleen de instellingsdata corrupt, die kun je misschien herstellen met een reset, zoals Franwannet al aangaf
Dat doe je door de betreffende jumper te verzetten of de CMOS battreij er 30sec uit te halen en de batterijcontactpolen op het bord even kort te sluiten (Dit alles met de stroom van de pc eruit!)

Gezien de leeftijd van de pc is de batterij mogelijk aan vervanging toe en misschien is dat ook de oorzaak van het mislukte flashen.
(dat is echter een slag in de lucht)

Heel veel kans op succes is er niet, maar in dit geval is niet geschoten altijd mis.
mvg Leo

Laatst bewerkt:
Gaat niet passen.

Je moet een Socket 478 bordje hebben , geen Socket 775

Hoi,
Misschien een beetje laat, maar dit heb ik ook gehad met mijn computer, en op ebay kan je een nieuwe bioschip bestellen met voorgeïnstalleerde bios erop. Dit kostte mij maar 9 euro incl. verzendkosten!!! Dan moet je er wel precies een voor jouw Pc kopen anders werkt het niet.
Bij mij was het zo: Chip erin, opstarten en hij deed het gewoon in 1 keer! Ik was verbaasd, want k'dacht eerst dat ik mijn moederbord weg kon gooien.
Mvg

Ik heb op marktplaats het zelfde moederbord gekocht en de computer werkt weer.
Ik heb wel gekeken naar een nieuwe bios chip, maar als het fout gaat met het erin of eruit halen van de chip is het moederbord stuk.

Ik heb op marktplaats het zelfde moederbord gekocht en de computer werkt weer.
Ik heb wel gekeken naar een nieuwe bios chip, maar als het fout gaat met het erin of eruit halen van de chip is het moederbord stuk.

Goed!

Dat was het toch al :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan