BIOS update noodzakelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KupCom

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
Hallo allen,

Een recent gekochte laptop (merk MSI) wil ik met de actie van Microsoft upgraden naar Windows 8. Echter lees ik op de website van MSI dat ze Windows 7 aanraden en er een update is voor de BIOS indien Windows 8 gebruikt wordt. Is het echt noodzakelijk om de BIOS te updaten om Windows 8 te kunnen draaien? Ik wil namelijk geen risico lopen dat mijn hele laptop kapot is met alle gevolgen tot doen. Meerdere kennissen hebben hun laptops geüpgraded maar geen enkele hoefde hiervoor zijn BIOS te updaten. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik het verkeerd lees en dat het een set-up is om eventueel de BIOS te updaten vanuit Windows 8.

Wat denken jullie?

Gr. Rick

Het betreft de MSI CX640DX. Op deze pagina op de website van MSI staat wat over de BIOS update.

Laatst bewerkt:
Staat niet bij dat je MOET updaten, staat alleen bij dat je bij de windows 7 of 8 de juiste update daarvoor gebruikt, dus niet die voor windows 7 in windows 8 en vice versa.
Welke bios versie staat er nu op?

De versie weet ik niet zo uit mijn hoofd maar het MSI update programma geeft onder Windows 7 geen updates te vinden voor de BIOS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan