Bios update voor Digital PC 3500 gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

donovanb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2007
Berichten
4
Hoi,
ik heb een 10 jaar oude computer op de kop getikt, die ik graag als linux server zou willen inrichten. Over deze Digital PC 3500 is spijtig genoeg zeer weinig te vinden.

Via een Compaq pagina (http://h18000.www1.hp.com/legacySUPPORT/digital/digitalpc_3500_abstract.html) heb ik wel het volgende gevonden:
"Flash Utility
All DIGITAL PC 3500 and 5510 computers have BIOS software in a read-only, non-
volatile memory (ROM) chip. This BIOS initializes hardware and boots the operating
system when the computer is turned on. The BIOS also provides access to other
services such as keyboard and disk drives.
The computer comes equipped with flash memory. This means that you can restore
the computer’s BIOS simply by running the flash utility. If necessary, you can also
upgrade the computer’s BIOS to future releases by running the flash utility along with
any flash BIOS update diskette.
You can download BIOS updates along with the flash utility and instructions on how
to flash the computer’s BIOS from the Internet at:
http://www.windows.digital.com"

Die website bestaat echter niet meer en ik heb het ook nergens anders kunnen vinden.
Ik heb echter wel een bios update nodig omdat een 80Gb harde schijf slechts als een 8GB wordt herkend.

Dit vond ik ook nog maar heb geen idee of het nuttig kan zijn: ftp://ftp.digital.com/pub/Digital

Wie weet waar ik een bios update zou kunnen vinden? Mijn dank zal groot zijn.

Vriendelijke groeten
 
Ik vond deze pagina met utilities en bios-upgrades.

Bios upgrade: Deze.

Informatie/installatieinstructies van deze bios upgrade: Deze

Allebei van diezelfde hoofdlink.

Met deze bios upgrade zou (zie de laatste link) ook harddisks groter dan 8 GB ondersteund moeten zijn.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heel hard bedankt voor je hulp! Ik had niet gedacht updates voor deze oude pc nog te vinden waren.
Nu heb ik wel een ander probleem.
Ik weet dat ik zowel in het BIOS moet aanvinken dat ik een nieuwe BIOS wil flashen, als een jumper op het moederbord aanpassen.
Dat aanvinken in het BIOS gaat goed, die jumper aanpassen echter niet.
Ik heb deze pagina gevonden ivm met de jumpers van mijn computer: http://stason.org/TULARC/pc/motherboards/D/DIGITAL-EQUIPMENT-CORPORATION-Pentium-II-PC-3500-P.html
Het gaat dus over dezelfde pc als de mijne, de Digital PC 3500.
Vreemd genoeg staat hier onder "USER CONFIGURABLE SETTINGS" dat er slechts 6 jumpers op het moederbord zitten, terwijl er op het mijne 10 zitten.
Ook vreemd is dat de nummering hier aan de de buitenkant van het moederbord begint (zie tekening op die website) en op mijn moederbord aan de binnenkant (onder elke jumper staat een cijfer).
En in de readme.txt van de nieuwe BIOS staat:
"Locate Switch Block 1(refer to system reference manual). Switch Block 1 consists of 8 individual switches, 1 through 8. Move individual switch number 5 from OFF to ON (switch down)."
Weet iemand welke jumper ik zou moeten omzetten zodat ik een nieuw BIOS gaan flashen?
Ik heb een beetje zitten proberen de waarden van de jumpers te veranderen, maar nu geeft m'n pc aan een processor van 166 mhz te hebben, terwijl het een 300 mhz is.
Ik denk dat ik dus maar beter niet meer pruts aan jumper settings.

Alvast bedankt voor je zoekwerk, Tijs
 
Laatst bewerkt:
Het is eindelijk gelukt :D
Iedereen heel hard bedankt voor zijn hulp!
De bios update is geslaagd.
Wat me wel opviel is dat m'n BIOS blijkbaar tegen de 65535 limiet (32 GB) opliep.
M'n BIOS herkent de 80 GB schijf nu als een 32 GB.
Ubuntu linux herkent het gelukkig wel als een 80 GB hdd.
Ik heb ergens gelezen dat moderne besturingssystemen vaak niet tegen limieten in het BIOS oplopen.

Maar als ik nu pakweg een 500 GB hdd in m'n server steek, gaat Ubuntu die dan ook als 500 GB herkennen?
 
Laatst bewerkt:
Start een nieuwe vraag hierover in de Unix/Linux/Ubuntu forum-sectie.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan