Bios update werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Systeem is een IBM ThinkCentre S50 8429-21G.
Dat is een platte kast in principe gebruikt voor netwerktoepassingen, maar wel stand-alone bruikbaar.
Het systeem is door de vorige eigenaar compleet gewist. Dus een CD-ROM drive eraan gehangen (zit er standaard ook niet bij) en geprobeerd te booten vanaf CD. Werkt niet, dus naar BIOS om de bootsequence te veranderen. Dat lijkt te lukken, maar F10-save and exit werkt niet en in de exit tab zijn alle mogelijkheden om BIOS wijzingen te saven (ook dus bijvoorbeeld de default settings ) grijs, dus niet selecteerbaar.
Hoe nu verder?

Bios al eens gereset met de CMOS-Clear jumper of moederbord batterij?

Kan je iets meer duidelijkheid geven alsjeblieft: ik ben een software-man en weet heel weinig van hardware.
8429-21G Pentium 4 2.8GHz/800MHz
512KB 256MB 40GB 7200RPM 10/100 Intel 865G

Laatst bewerkt:
CMOS is de Bios chip. Vaak hebben moederbord een jumpertje die je om kan zetten. CMOS_Clear jumper is om het Bios te resetten. Zou je in de handleiding moeten kijken waar die zit op het moederbord.

Makkelijker is de stroom afkoppelen, de batterij op het moederbord zoeken. (Ogeveer zo groote als 50 euro cent). Deze eraf halen voor een minuut of tien. Weer terug zetten het het bios is gereset.

Ok, Lex, er is vooruitgang. Ik heb nu inderdaad de BIOS kunnen resetten, maar nu krijg ik de boodschap PXE-61 Media test failure; check cable.
Dus nu ga ik het nogmaals proberen met een andere CD-drive en een andere CD
Bericht volgt.

Kun je het Bios nu in komen en ook wat instellen?

Ja, alles is nu gelukt; ik heb er een andere CD-drive aangehangen en nu werkt het.
Opgelost: hartelijk dank!

Nee hier was het mogelijk gewoon een kapotte CD-drive: ik heb zo'n stapeltje oude troep liggen en daar een CD vanaf gehaald.
Het kan ook nog nu ik wat beter kijk aan de jumpertjes liggen die achter in de drive zitten: de eerste had geen jumper en deze, die het doet, wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan