Bios-Update

• Onderwerp starter Onderwerp starter rjong
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rjong

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
Hallo computervrienden, Onlangs heb ik geheugenuitbreiding aangeschaft, 3 x 256MB. De computer ziet echter maar ongeveer 393 MB, zou dit met een Bios-update op te lossen zijn?
Mijn computer is een Futitsu-Siemens Type: T-bird. Het is een P3 600. Het moederboard is: VIA VT82C692BX

Weet iemand waar ik de juiste driver kan vinden ?
Alvast bedankt.

heb je misschien een typenummer zoals SCALEO 400 ofzo? ik heb echt meer info nodig...

Ik weet ook niet zeker of een bios-update je probleem wel oplost, maar het is te proberen...

Nee, dit is niet met een BIOS update op te lossen.

Je hebt in ieder geval de VIA 693. Deze chipset kan maximaal modules van 128 Mbit per chip aan, en daarmee kom je op modules van maximaal 128 / 8 * 16 = 256 Mbyte. Deze modules zijn dan wel doublesided, ze bevatten dan 16 chipjes (vandaar *16), maar jij hebt modules van 8 chipjes gekocht, met dus chipjes van 256 Mbit. Alleen het moederbord ziet daar maar de helft van en daarmee kom je op 384 Mbyte (dat is dan 393.216 Kbyte).

Oftewel: dat wordt de modules omruilen.

EDIT
Jij vermeldt wel 393 MB, maar dat moet dan 384 MB zijn. Het bios geeft wel 393.216 Kbyte aan, maar 1 Mbyte is geen 1000 Kbyte, maar 1024 Kbyte. En daarom kom je uit op 393.216 / 1024 = 384 Mbyte.

EDIT2
Foutje van mij, de VIA VT82C692BX bestaat wel degelijk, ik keek er naar alsof het de naam van de chipset was, maar het was het typenummer van Chaintech, dom dom dom.

Laatst bewerkt:
kijk, das duidelijk. Waar heb je die info vandaan? Is die op de website van VIA te vinden??

Wat heeft Fujitsu trouwns een brakke suport-pagina zeg.

Geplaatst door meelman
kijk, das duidelijk. Waar heb je die info vandaan? Is die op de website van VIA te vinden??

Wat heeft Fujitsu trouwns een brakke suport-pagina zeg.
Het staat in de datasheets van de chipsets vermeldt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan