bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

aquamarijn

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2001
Berichten
231
Ik lees regelmatig over updaten van de bios. Wat is het voordeel hiervan en hoe gaat dit in zijn werk?
 
Als je geen problemen hebt met je computer word het erg afgeraden dat bios updaten.
Als er tijdens het updaten ff wat verkeerds gebeurd kan je je moederboard weggooien.
DUS KIJK UIT.
 
Wat is het voordeel hiervan
Dat je moederbord uptodate is en eventuele kinderziektes die een nieuw moederbord zou hebben, verholpen zou kunnen worden.

hoe gaat dit in zijn werk
Meestal word er een speciale tool voor geschreven die je op een diskette plant. Als je je computer opnieuw opstart laad hij het programma van de diskette en gaat aan de slag. Als hij dit doet mag er helemaal NIKS gebeuren met je computer anders loop je het risico onherstelbare schade te doen.

Verder sluit ik me aan bij de rest: Als het werkt, niks aan doen. Bios updaten moet je alleen doen om problemen te verhelpen. Het gaat 99 van de 100 keren goed, maar als het toevallig verkeerd gaat, gaat het ook goed verkeerd, en kan je een nieuw moederbord kopen. Als je pech gaat er nog meer stuk.

Je bent gewaarschuwd...
 
Geplaatst door blatend_schaap

Het gaat 99 van de 100 keren goed, maar als het toevallig verkeerd gaat, gaat het ook goed verkeerd, en kan je een nieuw moederbord kopen.
Je bent gewaarschuwd...

Dit hoeft nog niet persé. Je kan je oude BIOS ook terugzetten (mits je er een kopietje van hebt gemaakt natuurlijk). Als het bij het terugzetten van je oude BIOS misloopt, dan vrees ik dat je een nieuw mobo moet aanschaffen.
 
If it isn`t broken don`t fix it :p


Als het niet defect is, repareer het dan niet :D

Groeten Oossie
 
Je kan je oude BIOS ook terugzetten

Dan is het niet echt heel erg verkeerd gegaan. Als het namelijk WEL verkeerd gaat, kan je moederbord niet meer booten en is er geen mogelijkheid het oude bios terug te zetten en is je moederbord klaar voor de sloop. Als het een beetje verkeerd gaat en je kan wel je oude bios terug zetten, dan heb je gewoon geluk :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan