Bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Hallo beste mensen.

Wie kan mij helpen. Ik ben met een oude pc bezig die problemen heeft met afsluiten. Alle suggesties die de BSOD aangeeft heb ik gedaan, behalve de Bios update.

Aangezien ik dit niet eerder gedaan heb vraag ik jullie hulp.

Dit zijn de gegevens die ik heb.

Ami Bios versie 1.30
via VT82c694x Apollo Pro 133a
MSI ms-6309 lite (ms-6309LE v.20)?MS-6309 v2.x

Waar haal ik nu de juiste update vandaan? Wil graag zeker weten dat ik niet de verkeerde heb.

Alvast bedankt voor de moeite:thumb:

Hallo Tanja,

er zijn 2 manieren om de juiste bios te achterhalen ;
aan de hand van merk en type, maar omdat de machine een MSI plankje aan boord heeft, is er een manier die verreweg de voorkeur heeft ;

MSI live update,

ken je dat progje ?

Je download het en "draait" het. Het progje zoekt contact met MSI in Taiwan en je machine wordt online door MSI gescand.
Aan het eind van de scan (die slechts een minuut duurt) wordt niet alleen verteld welk(e) bios(versie) momenteel op de machine draait (want dat weet je al zo'n beetje), maar veel interessanter, OF er een update is. Als die er is kun je die zo middels MSI live update downloaden. Ook voor drivers van andere essentiele onderdelen geeft MSI aan of er nieuwere versies zijn.

Ook heel erg handig is dat MSI bij de nieuwe Bios versie gelijk vertelt WAT er t.o.v. de huidige / draaiende versie is veranderd. Als je dus leest dat er iets is veranderd voor bijvoorbeeld netwerkondersteuning en ondersteuning t.b.v. grotere harde schijven en dat is het probleem niet, dan weet je gelijk dat je de biosupdate niet nodig hebt.

Suc6!

Laatst bewerkt:
Hier te downloaden, 7e van boven, (nieuwste versie van 8 april jl.)

Laatst bewerkt:
Ik ga het gelijk proberen Pasja:thumb:

Hartstikke bedankt weer:love:

Ben benieuwd of het me gaat lukken.:D

enne,

niet te snel denken dat de server van MSI hangt........ voordat de download begint kan het een minuut of wat duren voordat je zelfs maar een verandering bemerkt nadat je geklikt hebt op de locatie van waar je wilt downloaden. Gewoon even rustig afwachten bij MSI, het gaat goedkomen, de download start..........

Heb het gemerkt ja. Had inmiddels 5 downloadschermpjes:D Heb hem op rewritable gebrand.

Ga het nu doen. Duimen maar:D

Het programma leek ideaal. Echter na het downloaden van de bios update kreeg ik de melding "file not found" . Snap daar niets van.

Het is een supertrage pc met een 56K6 modem, dus het heeft even geduurd.

Uiteindelijk met behulp van vriend toch een update gevonden en dat is gelukkig gelukt.

Ben alleen helaas nog niet van die foutmelding af waar alles om draaide.

Krijg nog steeds een BSOD melding die ik kwijt wil.

Ik ga maar weer een paar uur surfen naar een oplossing.:(

Toch heel erg bedankt voor de moeite Pasja:thumb:

Gelijk na het downloaden van de update. Hij wil dan zelf iets doen en zegt "file not found" .

Daarna handmatig naar de verkenner gegaan en de file gestart, en weer die melding.

Heel raar, en vooral jammer, want er zitten nuttige updates tussen. Het Bios is dus inmiddels al gelukt met een omweg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan