Bios Update.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Önder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Hallo ik wilde mijn bios updaten maar weet niet hoe dat moet. Zou iemand aan de hand van de gegevens hieronder willen laten zien hoe en waar ik bios kan downloaden.

Program: eSupport.com BIOS Agent Version 3.34
BIOS Date: 06/26/03
BIOS Type: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
BIOS ID: 06/26/2003-KM400-8235-6A6LYM4BC
OEM Sign-On: W6786VP6 V1.0 062603 12:15:46
Chipset: VIA 82C3205 rev 0
Superio: Winbond 697HF rev 2 found at port 2Eh
CPU: AMD Athlon(tm) XP 2000 Mhz MAX: 4000 Mhz
BIOS ROM In Socket: Yes
BIOS ROM Size: 256K
Memory Installed: 256 MB
Memory Maximum: 2048 MB
Memory Slot 01: 256 MB
Memory Slot 02: 0 MB

Nou downloaden, je zult eerst naar de site moeten gaan van de leverancier (merk) daar zul je jouw bord moeten opzoeken en kijken of hun wel bios updates leveren, niet elke fabrikant leverd dit namelijk, is er wat mis met je oude situatie dan, een bios updaten of flashen is een riskant werkje, doe je een foutje maken kun je vaak zeer grote ellende verwachten en in het ergste geval je bord neit meer gebruiken.
Wees dus voorzichtig, de site van jouw merk zal je kunnen ondersteunen in hoe of wat en hoe uit te voeren.

Geplaatst door jjw
Nou downloaden, je zult eerst naar de site moeten gaan van de leverancier (merk) daar zul je jouw bord moeten opzoeken en kijken of hun wel bios updates leveren, niet elke fabrikant leverd dit namelijk, is er wat mis met je oude situatie dan, een bios updaten of flashen is een riskant werkje, doe je een foutje maken kun je vaak zeer grote ellende verwachten en in het ergste geval je bord neit meer gebruiken.
Wees dus voorzichtig, de site van jouw merk zal je kunnen ondersteunen in hoe of wat en hoe uit te voeren.

Nee er is helemaal niks mis mee, alles werkt optimaal.
Maar ik wil wel eens leren hoe ik moet updaten. Lijkt me wel eens leuk om te doen. Wat kan er dan alleemaal mischaan je kunt toch alles verwijderen wat je installeert. Verkeerde updat geen probleem, gewoon deleten.

Geplaatst door Önder
Verkeerde updat geen probleem, gewoon deleten.
Ik zou er nog maar eens goed over na denken.
Verkeerde update is meestal moederbord weggooien of duur laten repareren.

Geplaatst door Önder

Nee er is helemaal niks mis mee, alles werkt optimaal.
Maar ik wil wel eens leren hoe ik moet updaten. Lijkt me wel eens leuk om te doen. Wat kan er dan alleemaal mischaan je kunt toch alles verwijderen wat je installeert. Verkeerde updat geen probleem, gewoon deleten.

programma,s in windows kun je verwijderen, het bios is een heel ander verhaal.
ik zou er eens goed over nadenken.

(ow, had jouw bericht niet gezien crash)

Ik wist niet dat he zo gevaarlijk was. Bij nader inzien hou ik ermee op en wacht tot ik in problemen kom en moet upaten.

Laatst bewerkt:
:thumb:
je gaf zelf al aan dat je systeem optimaal werkt,
je bios is van 2003, vrij recent, dus lekker laten staan.

je moet het zo zien, een bios is een stuk geschreven software "als het ware" wat op een stukje electronice staat geschreven, dit apparaat noemen ze een Eprom, deze Eprom is dus in staat iets te onthouden wat erin gezet word, je moederbord heeft de rechten te schrijven en te wissen op deze eprom.
Wat gebeurdt er als jij een update gaat doen, je download een progje van de site van je leverancier en dit progje moet je op een diskette zetten, dit progje is een soort van boot flop met daarin de melding aan die Eprom dat hij leeg met zijn, oftewel geen gegevens anwezig, daarna wordt er een soort interne boot gedaan op het moederbord en gaat het progje op de Eprom opnieuw schrijven met nieuwe gegevens, jouw nieuwe bios geschikt voor je moederbord, als er tijdens dit proces iets mis gaat, een spannings diep een piek, een kakkerlijk die over je Eprom loopt, een verkeerde bios, een teveel aan informatie voor Eprom, een rekenfout, een ga zo maar door, dan zal het programma niet meer in staat zijn te schjrijven op de Eprom, dan is hij zo goed als waardeloos, daar die Eprom een zeer belangerijk onderdeel van je moederbord is omdat daar belangerijke gegevens in staan, doet dus je moederbord niets meer, deze Eprom is niet altijd makkelijk te vervangen en kan wel opnieuw geschreven worden maar dit gaat dan door een heel ander proces wat helaas niet door jezelf te doen is.
De keren dat er wat fout gaat tijdens een update zijn niet groot maar de schade bij vekreerd uitvoeren wel, daarom vragen we maar of het echt wel nodig is om dit soort praktijken uit te voeren.

zo jij bent wakker jjw, mooie uitleg:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan