BIOS Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter099

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Hallo,

Bij aanschaf van nieuwe hardware, stond bij het moederbord aangegeven BIOS update eventueel vereisd bij dual processoren. Nou heb ik een dual core processor. Via espport.com zie ik dat ik een bios update nogdig ben. kan iemand mij een site geven waar ik nog meer kan laten scannen welke ik nodig ben en waar ik niet hoef te betalen om deze te downloaden?

Hallo,

Bij aanschaf van nieuwe hardware, stond bij het moederbord aangegeven BIOS update eventueel vereisd bij dual processoren. Nou heb ik een dual core processor. Via espport.com zie ik dat ik een bios update nogdig ben. kan iemand mij een site geven waar ik nog meer kan laten scannen welke ik nodig ben en waar ik niet hoef te betalen om deze te downloaden?

Wat is het merk en exacte type van je moederbord?

Wat ga je snel Pieter099.........?
Je hebt nieuwe hardware gekocht. De leverancier van die hardware is primair verantwoordelijk voor levering van het meest recente bios dat beschikbaar was toen je de processor kocht. Daarvoor hoef je sowieso nimmer kosten te maken.
Zelfs niet als de hardware was gekocht en de update daarna verscheen. Wie is de leverancier van die hardware?

Wat ga je snel Pieter099.........?
Je hebt nieuwe hardware gekocht. De leverancier van die hardware is primair verantwoordelijk voor levering van het meest recente bios dat beschikbaar was toen je de processor kocht. Daarvoor hoef je sowieso nimmer kosten te maken.
Zelfs niet als de hardware was gekocht en de update daarna verscheen. Wie is de leverancier van die hardware?

Wanneer je je BIOS moet flashen omdat je een nieuwe CPU plaatst, is de fabrikant van de CPU daarvoor toch niet verantwoordelijk?

Hallo,

Gelet op het hierbovenstaande was al vóór de aanschaf bekend dat bij plaatsing van een dualcore een update nodig was. Daar een consument zelf mag beslissen wélke processor hij plaatst, betekent dit, in samenhang met die melding die de fabrikant van het mobo zélf vooraf al geeft, dat de moederbordfabrikant gewoon simpelweg die update moet verstrekken, niet moeilijker, niet makkelijker.
Daarnaast is er geen enkele mobofabrikant die geld vraagt voor een biosflash.............

Laatst bewerkt:
@Pieter099, je hebt veel van die sites waar je kan laten controleren of je BIOS en/of drivers actueel zijn.

Wil je ze daarna upgraden/downloaden moet je ervoor betalen.

Echter wanneer je gewoon naar de site van de fabrikant gaat, kan je alles gratis downloaden.
Zo ook de laatste versie voor je BIOS
http://www.foxconnchannel.com/support/downloads.aspx

Da's nu precies wat ik schreef en bedoelde ;) :D

Ach, we lopen weer tegen het einde van 2007, dan ben ik niet zo helder meer.:cool:

En je hebt je vorig bericht een beetje aangepast:evil:

Laatst bewerkt:
Ach, we lopen weer tegen het einde van 2007, dan ben ik niet zo helder meer.:cool:

En je hebt je vorig bericht een beetje aangepast:evil:

Kan iemand de laatste update even een link geven? En uitleggen hoe ik deze installeer.

Pak de link van Patrickt,
selecteer in de selectiebox links boven "Motherboards"
die daaronder zal actief worden, selecteer AM2
die daaronder zal actief worden, selecteer A690VM2MA-RS2H

en druk op search, alle downloads voor jou mobo worden dan getoond

en voor het hoe:

http://www.foxconnchannel.com/support/faq_detail.aspx?ID=en-us0000066

Hoe ik het download snap ik maar hoe ik die update uit moet voeren weet ik niet. Ook staan er bij donwloads meerdere mogelijkheden.

Wanneer je niet weet wat je doet, of onzeker bent, voer GEEN BIOSFLASH uit.

Wanneer het mis gaat, zit je met de gebakken peren.

Zoek in dit geval liever iemand op die er meer kaas van heeft gegeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan