Bios Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tariq

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Beste Helpmij,

Ik heb een videokaart gekocht, (ATI Radeon 4600 series). Wanneer ik mijn oude videokaart (nVidia GeForce 7500LE) eruit haal en de nieuwe erin stop, dan heb ik geen geluid meer (Realtek Chipset 888 ALC). Wanneer ik de oude kaart er weer in stop, zelfs zonder videokaart drivers, dan doet het geluid het wel. De 'geluidskaart' is on-board.
Ik kreeg van iemand de tip om mijn Bios te updaten. Ik zit met Windows 7 en een Asus P5LP-LE (Compaq: Leonite) moederbord. HP wil alleen drivers voor windows Vista leveren.

Nu is mijn vraag(/vragen): Hoe kan ik het geluid werkend krijgen met de andere videokaart?(/Hoe update ik mijn bios is zo'n geval?)

In iedergeval bedankt,

- Tariq

Systeem:
HP Compaq Presario SR2220NL
nVidia GeForce 7500 LE (oud)
ATI Radeon 4600 Series (nieuw)
Realtek Chipset 888 ALC (geluid)
Windows 7 Ultimate (OS)

Je moet niet zondermeer videokaarten uitwisselen.
Eerst de driver van de "oude" kaart verwijderen,alvorens je de nieuwe monteert.
Ik zou dat eerst proberen voor je met bios upgrades gaat rommelen.

Je hebt gelijk, maar ik had dat niet duidelijk verteld.

Ik had dus eerst de oude drivers ge-deïnstalleerd. Vervolgens de kaarten verwisseld en de nieuwe drivers geïnstalleerd. Dit werkte niet en heb vervolgens zonder drivers te installeren weer teruggewisseld. Dus met ATI driver en zonder nVidia driver was er bij de nVidia kaart wel geluid en bij de ATI niet. Dit klopt niet want mijn geluid is on-board en videokaart niet. Geluid en video gaan bij mij niet over hetzelfde kanaal. Volgens een kennis zou er een interupt probleem zijn. Dat misschien verholpen kon worden met een bios update. En nu ben ik hier :P

Ikzelf ken niet veel van BIOS updaten , het best is je BIOS zolang mogelijk met rust te laten. Misschien kan je kennis je verder helpen. Ik had ooit een gelijkaardig probleem en heb toen windows 7 geherinstalleerd als dat tot enige help kan zijn.

In bios instelling on-board sound op enable i.p.v. auto gezet. en hij doet het weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan