Bios Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

freakilicious

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2011
Hey mensen,

Ik zit al een paar dagen met een probleem.
ik heb een medion PC.
op deze pc had ik een aantal spellen staan (respectievelijk battlefield 2, Rainbow six vegas 2.) beide spellen werkte uitstekend en hadden nergens last van. tot op een gegeven moment de computer een blauw scherm kreeg met fysieke geheugen dump vanwege een fout. dit gebeurd nu steeds wanneer ik een van de spellen opstart.
ik heb een foutenrapport gestuurd en kreeg het advies eenj BIOS update te overwegen.

op de site van Medion staat een update voor mijn BIOS en moet ik een bestand downloaden: MD8080.bat.
in de handleiding staat het volgende:
1. Dubbelklik op het bestand wat u gedownload heeft, wijzig de folder naar E:\ en klik op Extract.

2. Start uw PC op met de “Medion Application & Support CD/DVD” in een van beide DVD/CD spelers.

3. Kies “start van CD-ROM” in het Windows CD-Rom Opstartmenu, druk op Enter en meteen (binnen 1 seconde) op de F5 toets.

4. Type nu: C: en druk op de Enter toets.

5. Type: md8080.bat en druk op de Enter toets. De bios update wordt nu uitgevoerd.

6. Als de update klaar is dient U de PC opnieuw op te starten.

7. Bij het opnieuw opstarten van de PC druk op de DEL toets om in het bios te komen. Selecteer hier “Load Optimized Defaults”, druk op Enter en dan de Y toets om te bevestigen.

8. Druk nu op F10 en op de Y toets om het bios te verlaten.

ik heb alles gedaan volgens de handleiding tot punt 5.
als ik md8080.bat typ komt er te staan "befehl oder dateiname nicht gefunden"

wat kan ik hier aan doen en waarom werkt dit niet?

ik heb meerder dingen geprobeert en 500000 fora bekeken maar kan nergens de oplossing vinden dus Helpmij.nl aub helpmij :P

je extract het bestand naar E:, maar in de bios type je C: en de bestandsnaam, vervolgens gaat hij dus op C: zoeken naar een bestand dat je op E: hebt staan.

ik denk dat je in plaats van C: (in stap 4) E: moet intypen en enter drukken. je kunt dan 'dir' intypen om te zien welke bestanden er allemaal in deze map zitten/op deze schijf staan. als hier de md8080.bat file bij zit weet je dat je goed zit. en kan je verder gaan met stap 5.

oftewel, vervang stap 4 door:

4. Type nu E: en druk op de enter toets
4.1 Type dir en kijk of het .bat bestand op de schijf staat

Hey Example
dank je voor de snelle reactie
ik dacht inderdaad in eerste instantie hetzelfde en heb het geprobeerd om de update op c te zetten en dan uit te voeren ook dat lukt niet.
ik heb net even gekeken met "dir" wat er allemaal opstaat en inderdaad staan er 2 bestanden die 8080 heten. echter als ik een van de twee probeer uit te voeren komt er een melding "zugriff verweigert -c:\8080.bat"

Hoi,
wat ik vreemd vind is dat je naar E: moet extracten wat waarschijnlijk een cd/dvd station is (correct me if I'm wrong) of is dat een herstelpartitie?
Je hebt verder geen partities bijgemaakt/veranderd o.i.d.?

Laatst bewerkt:
mijn HD is gepartitioneerd in 3 schijven, Lokale schijf (c:), Freek(E:) en recover (F:)
ik heb geprobeerd terwijl ik in DOS zat op de e schijf en f schijf te komen maar daar kom ik niet.
Als ik na de prompt opstarten van cd of HD in dos kom staat hij standaard op A: echter staat dit station nergens vermeld bij "deze Computer"

Bios Update des Mainboards MD 8080.
Bitte verfahren Sie nach dem folgenden Schema:

1. Entpacken Sie die heruntergeladene Datei in ein von Ihnen gewähltes Verzeichnis auf Partition E:

2. Anschliessend starten Sie den Computer mit Hilfe der "Medion Application & Support-CD".

3. Im MS Windows CD-ROM-Startmenü wählen Sie "Von CD-ROM starten" und daraufhin im Support-CD Startmenü Punkt 3 "MS-DOS Eingabeaufforderung".

4. Nun wechseln Sie in den Ordner mit den von Ihnen entpackten Dateien, der sich nun auf Partition C: befindet und starten die Datei md8080.bat

5. Das Update wird nun ausgeführt.

6. Abschliessend führen Sie nur noch einen Neustart aus und der Vorgang ist beendet.

Bitte berücksichtgen Sie, dass sich einige Bios Werte im Anschluss an das Update verändert haben können. Deswegen sollten Sie stets Ihre wichtigsten Parameter vorher notieren.

Hinweis:
Zum Entpacken der heruntergeladenen Dateien klicken Sie bitte auf die Schaltfläche "Extract". Die Dateien werden in den unter "Folder" angegebenen Ordner entpackt. Wenn dieser Ordner nicht vorhanden ist, wird er erstellt.

Wichtig:
Für eventuellen Datenverlust, sowie Fehler an Hard- oder Software, die aufgrund der Ausführung des Updates auftreten, übernimmt die Medion AG keinerlei Haftung. Dies erkennt der Kunde bei Ausführung des Updates an.
Ik zet dat even hier neer zodat we sneller overzicht hebben.
Denkt na.......
Was E: oorspronkelijk de recovery-partittie?
Heb je wel een floppy-station?

Laatst bewerkt:
ik geloof inderdaad dat E: ooit recovery was maar dat is echt 3 jaar geleden al een keer veranderd

ah wacht volgens mij heb ik het nu.
ik heb de update op F: gezet toen reboot c:\>md8080.bat en nu zit ik met de vraag start flashing bios?
ik neem aan dat dit goed is. heb je toevallig nog een tip voordat ik mijn bios flash om eventuele fouten later te verhelpen?

Ik heb m'n vorige bericht inmiddels aangepast, maar dan denk ik dat daar het probleem zit, dat E: oorspronkelijk je recovery-partitie was want daar is dat BAT-file op gebaseerd denk ik.

ah wacht volgens mij heb ik het nu.
ik heb de update op F: gezet toen reboot c:\>md8080.bat en nu zit ik met de vraag start flashing bios?
ik neem aan dat dit goed is. heb je toevallig nog een tip voordat ik mijn bios flash om eventuele fouten later te verhelpen?

no even een reactie opde vraag van de floppy;
ik heb wel een floppydrive toch staat deze niet in deze computer maar volgens mij is er geen sofware driver voor geïnstalleerd

Eventuele tip maar als het goed is moet nu alles goed gaan, dat je de floppy niet ziet is wss omdat die niet is geactiveerd in het BIOS.

oh nu zit ik met een ander probleem: er staat "Start flashing bios?, weiter mit beliebiger Taste... en dan doet ie niks.
als ik op enter druk kom ik weer terug bij c:

maar goed jullie weten dus ook niet wat er dus nu mis is?
want als ik het goed vertaal staar "druk op een toets" maar zodra ik dat doe staat er dat de opdracht of bestandsnaam niet gevonden is.
op dit moment heb ik het md8080.bat bestand op alle partities staan kan dit kwaad?

Ik heb net de update gedownload en eens bekeken, als je het bat-file aanpast (bewerken) kun je alsnog naar F: verwijzen volgens mij door E: te vervangen door F: (evt. als admin uitvoeren)

ok als ik bewerken klik kom ik in kladblok, het enige wat er dan staat is
@echo off
cls
echo. startflashing bios ?
pause
AWFL826B w7012mln.111 /py /sn /cd /cp /cc /e /r

en that's it!!!

@echo off
cls
echo. start flashing BIOS ?
pause
AWFL826B W7012mln.111 /Py /Sn /Cd /Cp /Cc /E /R
Als je op het bat-file rechtsklikt, dan voor "bewerken" kiest kun je het meteen daar veranderen, of het uiteindelijk resultaat heeft weet ik niet zeker. Dus de E veranderen in F
Op eigen risico, dat wel.
Succes ik duim voor je!
Je hebt mijn tip voor de Bios-backup gezien neem ik aan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan