Bios updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Hey,

Ik heb al een tijdje boven een Compaq pentium3 600mhz liggen. Hij werkte niet meer hij herkende me 80gb niet (nog nooit echt goed gewerkt). En later reageerde hij maar half.

Hij was al bijna rijp voor de sloop maar toen las ik ergens een stukje over bios updaten: Klik. Bij punt 2 hebben ze het over een bestandje die je op je bootdisk moet zetten. Dat bestand kan niet geopend worden bij mij :( En ook op een andere pagina werkt het niet.

Heeft iemand dit bestand toevallig of kan hem wel vinden? Als m'n mobo kapot gaat is ook niet het grootste probleem want anders lag hij nou al op de sloop.

je kunt het beste de nieuwe bios downloaden op de site van je moederbord.
welk merk moederbord heb je???
welk type heb je???
welke bios versie heb je nu??? (zie je als je de computer opstart.)
:) :)

Geplaatst door Marcel Dekkers
je kunt het beste de nieuwe bios downloaden op de site van je moederbord.
welk merk moederbord heb je???
welk type heb je???
welke bios versie heb je nu??? (zie je als je de computer opstart.)
:) :)
Jammer bios update gaat neit door, komt niet eens bij mijn type nummer. Krijg ik niet te zien. En me hdd herkent hij dus ook niet, ik heb al een keer eerde hier meer gezeten omdat ik niet weet welke keuze ik moet maken met master er zijn namelijk 4 opties voor master. Ik zal even een handleiding zoeken. Op inet dan kunnen jullie hem bekijken

het merk en type nummer staat ook op het moederbord meestal bij de pci sloten staat het merk en het type nummer van je moederbord het is handig om die te posten!!!!!!

HDD:
IBM Deskstar DEC-2000
Model: DTLA-307075 ATA/IDE

.PDF Formaat

2de pagina, bovenaan in het midden. Er staat met 16 en 15 heads. Ik weet niet welke ik moet kiezen. Mijn schijf wordt dus ook niet herkend in de bios

Mobo
Wit stikkertje midden op mobo:
CT: P36392JM4JB6P2
CPQ ASSY NO. : 010945-101
CPQ SPARE NO. : 174535-001

Laatst bewerkt:
Heb je al bij compaq/hp gekeken voor een biosupdate?

Geplaatst door m@rio
Heb je al bij compaq/hp gekeken voor een biosupdate?
Daar moet je type nummer geven van je pc en die weet ik niet, staat ook niet meer op de kast. 't is niet mijn pc vanaf het begin geweest dus vandaar. Ik heb hem ook gekregen

Ok, hier nog een afbeelding van mijn HDD. Hij is wel een beetje groot maar anders was het niet te zien: Klik Ik ga even kijken in bios

Gevonden type nummers bij systeem in bios
Serienummer: 8019DW442503
Systeem Rom: 686J1 v. 3.08

Maar type nummer verder is niet te vinden

Laatst bewerkt:
Als je het nou echt niet kan vinden geef Compaq dan een belletje (of mailtje) en vaak kunnen ze je dan snel helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan