bios updaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
hallo ik heb en vraagje.

mijn processor word niet goed weer gegeven in bios en kan naar mijn mening ook niet goed funcioneren.

nu zat ik te denken om een bios update te doen waarschijnlijk dat die hem dan wel goed herkent en ingesteld kan worden.

nu is mijn vraag waar kan ik zn update vandaan halen?is het gratis? en hoe zet ik dat erop

mijn mobo is een: PCChips M810LR
BIOS Type : AMI
Datum Systeem BIOS 09/14/01
Firmanaam American Megatrends Inc.

wie o wie kan mij hierbij helpen?

alvast bedankt

met vriendelijke groet,Mike

Bij pcchips op de site kun je een bios update downloaden, maar als alles verder goed werkt zou ik het niet doen want als je het niet goed doet heb je een probleem dat je pc helemaal niet meer doet.

hoi hoi welke moet ik dan hebben weet je dat?
want je moet geloof ik ook een progje hebben waarmee je je oude bios kunt saven geloof ik maar weet niet wat?

nou hij werkt wel maar niet op de goeie ghz. er zit een amd 2200+ in maar geeft maar 1300 aan en er staat unknow voor:confused:

vandaar dat ik aan een bios update zat te denken neem aan dat het niet op een andere manier verandert kan worden of wel.

ik kan de cpu aan passen in bios van 1300 naar 2000 maar dan geeft die 1800 aan als ik hem opstart heel vreemd.

ik weet dat het riskant kan zijn dat updaten vandaar dat ik hier ook ben :D

groetjes mike:thumb:

Geeft die geen 1800+ aan.
Dwz dat die dus wel op 2200 ingesteld is maar in de bios herkend die hem als 1800+

hoi nee alleen 1800 geen plusje anders had ik het wel gesnapt haha. maar omdat die ook unknow aan geeft dat heb ik nog nooit eerder bij een computer gezien haha.

groetjes mike

hoi hoe en of waar kan ik dat zien? dan kan ik even kijken?

en kan ik daarmee bepalen welke bios update ik nodig heb?

bedankt alvast voor de info uitleg en hulp

groetjes mike

waar kan ik zien wat voor versie moederbord het is?

groetjes mike:thumb:

Op je moederbord staan de gegevens vaak vermeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan