bios updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gangkill

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Berichten
2.283
Goedenmiddag allemaal.
Ik heb een probleem met mijn laptop(zie handtekening voor dat topic;)).
Mijn laptop start niet meer op na de BSOD. Nu heb ik asus gebeld en die zeiden dat het een bekend probleem was en dat ik nu mijn Bios zou moeten updaten dit zou alle problemen oplossen.
Ik kom in dat bios update scherm door op f4 te drukken, maar hoe krijg ik die update op mijn laptop geinstalleerd. Op dat moment kan ik A: t/m E: selecteren.

Wie weet welke bios update ik moet hebben(heb een asus F3Tc) en hoe ik hem moet installeren.

MvG

Gangkill
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Als ik het goed begrijp zal er ook nog verschil van bios zijn tussen vista en xp.
Volgens deze link:
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=F3Tc

Even bios openen en dan kan je kiezen en je zal ook volgens mij de bios utilitie moeten downloaden en verder zal je even op Harry Snor moeten wachten.

Ik wist niet dat er met bios verschil xp en vista zat maar misschien heb ik het mis.

Modag
 
moet ik dat dan op cd branden of op een usb stick zetten, aangezien ik het van een andere pc moet downloaden en dan pas op mijn laptop kan zetten
 
Hoi,

Ik denk dat het wel gaat met een cd-rom alleen zal je die opstartbaar moeten maken maar zoals we al schrijven wacht even op Harry.
Modag
 
Hoi !

Al eens eerder een bios geflashed ?

Goed: download op de eerste plaats absoluut de juiste bios.

Weet je zeker dat je de goede hebt gevonden, kun je liezen voor 2 manieren: via Winflash of via DOS: Aflash of liever: Aflash of AFUDOS voor DOS.

Omdat het een laptop betreft zal je wel voor Winfash kiezen.

Hier: http://support.asus.com/technicaldocuments/technicaldocuments.aspx?root=198&SLanguage=en-us een uitgebreide gebruiksaanwijzing.


Zorg in elk geval dat de stroomtoevoer naar je laptop gegarandeerd is (netspanning !)

En neem de tijd; het is geen klus om even snel uit te voeren.

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry ,

Heb jij voor mij de uileg voor het verschil in bios met vista en xp?

Modag
 
ik heb geen floppy drive in mijn laptop hoe krijg ik dit op mijn laptop
 
Externe Floppy
of USB Stick als dat kan...
 
externe floppy heb ik niet maar kan ik wel even kopen. Maar dan moet ik wel zeker weten dat hij het doet:p en een plek waar ik floppy's kan kopen:p
Maar harry snor? kan je het ook met een usb-stick doen?
 
Hoi Harry ,

Heb jij voor mij de uileg voor het verschil in bios met vista en xp?

Modag

Een BIOS zit in de PC, niet in het besturingsysteem. XP heeft geen BIOS, noch Vista.

Flashen kan soms vanuit Windows en anders vaak via flop/USB. De nieuwere PC's starten ook op vanaf USB en dat is gewoon de truuk :).
 
het is met gelukt mijn usb bootable te maken en optestarten met bartpe, maar nu kan ik niet de map mijn documenten back-uppen en kan je van uit bartpe ook dat bios flashen doen?
 
ok dat van bios flashen werkte dus niet:s

Wat ik nu niet snap waarom die recovery cd van asus niet bootable is:S
anders was het probleem zo opgelost
 
Hoi !

Sorry, maar ik lig weer es finaal in de lappenmand.

Allerlei ontstekingen, en nu (net terug uit het ziekenhuis) alweer 40 graden koorts.

Dus ik duik m'n mandje in met wat nieuwe medicijnen.

Ik begrijp trouwens niet waarom je niet gewoon die methode gebruikt, die hier: voor jouw PC wordt aangeboden. http://support.asus.com/technicaldocuments/technicaldocuments.aspx?root=198&SLanguage=en-us
Enne: handleiding staat erbij !

Greetz,

Harry.

@Modag: uitleg komt morgenvroeg, want het typen doet me zo teveel pijn.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,,

Beterschap.

Het is me gelukt om de bios up to daten. Maar heeft mijn probleem niet verholpen, ik zoek verder na een andere oplossing

Bedankt Harry voor je hulp

mvg

Gangkill
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan