Bios updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
ik heb nog een oude sky laptop liggen, waar windows niet meer op wilt installeren, als ik installeer slaat de pc vast. bij installeren.

onder de laptop is het wel erg warm, als ik dat open maak zie ik de geheugen (2 bankjes) en de bios, iemand zij ook dat ik de bios moest updaten.
hoe en waar kan ik dit doen.

moet ik een iso file downloaden, en deze op cd branden. images branden.

Wat zijn de specificaties van deze laptop? Hoe oud is hij? Wat voor OS wil je erop zetten?
Je zal bij de fabrikant van de laptop moeten zoeken naar een geschikte BIOS-update.

het is een sky laptop, ongeveer 7 a 8 jaar oud.
G300 Series

Maar wat voor processor en geheugen zit er in? Google eens op merk&typenummer+bios update.

Laatst bewerkt:
Weet wel precies wat je doet als je het BIOS gaat flashen.
1 foutje en je laptop kan weg.....

wat zou volgens jullie nog meer het probleem kunnen zijn, datbij het installeren de boel vast loopt...

rechts onderin die 5 (gloofik) blokjes staan dan stil.

zelf dacht ik aan stof, maar krijg die laptop al bijna niet open. zit overal weer wat vast.
de laptop wordt snel warm bij al een paar min. aan:shocked:...
volgens mij was het bij installeren van apparaten vast gelopen...

het probleem hiervoor was dat de muis traag was en bijna niks meer deet. dit was nog op het restore gebeuren windows xp home, na de installatie van windows xp pro (- verborgen partitie laten staan) was het beeld alleen nog niet goed, (niet snel) heb daarna de juiste drivers gevonden, maar weer uitval, en traag... (snel vast, blijft hangen).
zou het iets met graphisekaart kunnen zijn...

nu krijg ik windows er dus helemaal niet meer op.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan