Bios updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselkili

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2013
Hallo

De bios van mijn moederbord (Asrock n68 vs3 fx) is nog nooit bijgewerkt en ik zal dat graag willen.
Op de site van asrock kwam ik op een .exe bestandje die ik gewoon moest uitpakken en uitvoeren dit leek mij de makkelijkste manier dan heb je geen gekloot met die usb stick.
Voordat ik dit ga doen wil ik vragen of dit wel veilig is en hoe ik dit zal moeten doen want ik wil dat er niks fout gaat want dit blijkt erg fataal te zijn.

Alvast bedankt
Groetjes Wessel

Laatst bewerkt:
Jij zou dat graag willen.......... maar heeft je moeder problemen met die pc?
Neen...? Dan moet jij helemaal niks doen.....

Jij zou dat graag willen.......... maar heeft je moeder problemen met die pc?
Neen...? Dan moet jij helemaal niks doen.....

oké dit klinkt heel raar maar ik bedoelde met moeder ''moederbord'' ik zal het aanpassen...
En het updaten van mijn moederbord zal een fps probleem in een spel kunnen oplossen wat ik van anderen lees dus het is het proberen waard.

Laatst bewerkt:
Oké ik heb een ander thread gevonden en ik heb de bios update vanuit windows gedaan en bij de restart kreeg ik cmos checksum bad maar ik drukte op f2 volgens mij stond er Start and load defaults daarna starte hij goed op alleen ik heb een probleem en dat is dat mijn processor stock fan veel meer geluid maakt dan voorheen... in cpu z staat dat de american megatrends 1.8 bios erop staat

Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik nu.... je moeders moederbord had geen echt probleem en nu wel ....:o
PS:
....maar heeft je moeder problemen met die pc?
Is toch ook normaal Nederlands...
Als ik het uitgebreider zou schrijven zou het hooguit worden:
....maar heeft jouw moeder problemen met die pc?

De fan kan nu wat luider zijn door andere instellingen in de BIOS/UEFI. Je gaf zelf aan dat er een bepaalde foutmelding kwam en je defaults hebt geladen ;)

De fan kan nu wat luider zijn door andere instellingen in de BIOS/UEFI. Je gaf zelf aan dat er een bepaalde foutmelding kwam en je defaults hebt geladen ;)

Maar hoe kan ik de goede settings weer vinden? want het is best storend dat die fan de hele tijd loopt te blazen..

EDIT :

ik heb q-fan control aangezet op middle en nu is mijn fan niet al te luidruchtig meer en de temperaturen zijn goed! :thumb:

Bedankt voor jullie hulp

Laatst bewerkt:
ik raad aan geen probleem update de bios dan niet.
en dus zeer zeker niet in windows de bios flashen.
mocht het fout gaan dan kost het je wat meer dan wat je wil oplossen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan