BIOS-upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Gegroet! Ik heb al even zitten snuffelen, maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet
precies helder vinden. Ik krijg straks een aantal files om een BIOS-upgrade te doen.
Hiervoor moet ik ze op een bootalbe schijfje branden. Hoe doe ik dat? Kan het
vanuit ImgBurn? Thank you!

Waarom zou je het Bios willen updaten? Heb je problemen? Als alles goed werkt, geen Bios update uitvoeren. Het kan namelijk risico's met zich mee brengen.

Er zijn inderdaad problemen waarvoor dit de enige oplossing is.

Noem je problemen dan eens op. Een Bios update lost niet alle problemen op, misschien is er een andere weg.

Heb zojuist de benodigde gegevens ontvangen van de fabrikant:

[1] Maak een bootable CD (liefst van Windows 98) en zet deze ingepakte bestanden uitgepakt op de cd

[2] Start op van CD.

[3] Van Inside Bios naar Phoenix Bios. Toets in: fla**** DEVEL52N.ROM /B /N.
Als dit klaar is toets dan in: PHH8 h8m660n.p3.

[4] Start opnieuw op van CD.

[5] Toets in: phlash16 /x /mode=3D3 66N0104C.wph.

[6] Start opnieuw op, ga de bios in, zet standaardinstellingen terug (optimal defaults).

[7] Systeem is nu geschikt voor gebruik.

Deze bios is geschikt voor Windows XP en Vista.
Na het updaten moet je de webcam in Windows XP eerst uitzetten, Windows afsluiten,
opnieuw opsarten, dan de webcam weer aanzetten. Doe je dit niet dan hangt Windows bij
afsluiten als de webcam aanstaat!

Noem je problemen dan eens op. Een Bios update lost niet alle problemen op, misschien is er een andere weg.

Internet valt steeds weg, sidebar start niet direct op, aantal Ghz is lager dan normaal.
Speelt allemaal al langer dan een jaar...

Internet valt steeds weg, sidebar start niet direct op, aantal Ghz is lager dan normaal.
Speelt allemaal al langer dan een jaar...
Ben bang dat je dit niet met een Biosupdate gaat oplossen. Werk je met een Laptop?

Ben bang dat je dit niet met een Biosupdate gaat oplossen. Werk je met een Laptop?

Ja. De fabrikant heb ik zojuist gesproken en zei denken dat het probleem hiermee wordt
opgelost. Kun je me helpen een bootable disc te branden?...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan