Bios Upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

snipper

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2006
Berichten
59
Het probleem is dat ik bij een Desk top Packard Bell het geheugen wil vergroten van 512 Mb naar 2 GB,
iets wat de pc aankan volgens SIW.

Ik had eerder al gehoord dat men dan de bios moet upgraden omdat het nieuwe geheugen niet werkt .
Nu is mijn vraag heeft iemand een oplossing ?
Packard Bell Desktop
S/N 1162 3095 0319 PID 6050009 Model/Type ref UTOW-LIM ms model lim id002 P/N PB 343089A1
Mother: Nec PSVD2-MUM Version Rev 1.xx
Bios Vendor American Megatrends inc.
version 0203
Date 03/2/06
Vr. Gr. Snipper
 
ga naar de website van american megatrends (ami.com)
 
Als je mobo 2 GB ondersteunt hoef je niks te flashen.
Gewoon erin zetten.....

Of bedoel je dat het er al in zit en niet werkt nu, mij niet geheel duidelijk.
 
Hoi,

En als dit de reden mocht wezen zou ik eerder op de site van Pb kijken voor een andere bios versie
 
Idd, alsof AMI biossen zou hebben, no way.
Mis de naam en het type van de Packard Bell desktop.
Aan al die nummers die je opgeeeft hebben we geen ... aan.
 
Hoe weet je dat je moederbord het wel aankan? Geheugenbankjes komen in verschillende bouwvormen, enkelzijdig en dubbelzijdig. Indien de fabrikant van jouw systeem zegt, dat het erin past, dan zal het werken. Ik kan mij niet voorstellen, dat het BIOS het maximale RAM geheugen zal beperken.
 
Ik kan mij niet voorstellen, dat het BIOS het maximale RAM geheugen zal beperken.

Ja, dat kan wel degelijk, zowel RAM als HDD moet tijdens de POST door het BIOS worden herkend, en soms past de fabrikant het BIOS aan om nieuwere modellen te kunnen herkennen. Hoewel dit een wel erg grote upgrade zou zijn...

Ik heb op de support site van PB: http://www.packardbell.nl/pb/nl/NL/content/download de door jou gegevens nummers geprobeerd, maar kom er niet verder mee.

Je moet geen upgrades gebruiken die niet door de fabrikant van de PC of laptop worden vrijgegeven, anders loop je het risiko dat de laptop helemaal niet meer wil starten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan