bios versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghost19

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
hallo,

ik heb een amd k6-2 400 op een asus p5a mobo.
ik ga er een k6-3 450 op zetten alleen moet mn bios een bepaalde versie software/update hebben. (rev:1.03 wordt de cpu ondersteund)
maar mijn vraag is dus waar kan ik zien of ik al de goede update heb en dat ik niet hoeft te *****n met een bios update??

ik zag net dit staan bij het osptarten van mn computer

bios revision 1007.a
bios v4.51PG
en op het moederbord zelf staat rev. 1.06

kan ik hier nu een amd k6-3 450 opzetten zonderbios updat of niet??

Laatst bewerkt:
Kijk even in de manual hoe je de proc moet configureren qua jumpers op het mobo, die bios versie is de laatste en zou er gewoon geschikt voor moeten zijn.

Had je hem al geprobeerd dan?
En waar haal je die info vandaan dat het zou moeten voor deze proc?

Kijk even in de manual hoe je de proc moet configureren qua jumpers op het mobo, die bios versie is de laatste en zou er gewoon geschikt voor moeten zijn.

Had je hem al geprobeerd dan?
En waar haal je die info vandaan dat het zou moeten voor deze proc?

de processor ontvang ik binnen enkele dagen deze heb ik 2e hands gekocht.
de man van wie ik het kocht zei dat het wel op mn moederbord kan mits mn bios rev 1.03 was.
dus ben ik er eigenlijk gewoon vanuit gegaan en meneer had ik ook een manuel opgestuurd van mijn mobo alleen dat verhaal met jumpers snap ik gewoon nog niet helemaal

mvg

ik zat ff in de handleiding te kijken en de jumpers zijn gewoon kleine plastic dingetjes die van plaats moeten veranderen :D
de jumpers hebben invloed op het aantal v dat door een processor heen gaat dus je moet hierbij eigenlijk geen fouten maken?

mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Je washier ook al bezig, had ik ook een link gegeven naar het manual, daar staat het gewoon in, en niet alleen voor het voltage.
Waarom je dat ding niet hebt overclockt, is mij een raadsel.:rolleyes:

Je washier ook al bezig, had ik ook een link gegeven naar het manual, daar staat het gewoon in, en niet alleen voor het voltage.
Waarom je dat ding niet hebt overclockt, is mij een raadsel.:rolleyes:

omdat ik voor een paar euro nu een snellere processor heb en me af vraag of me k6-2 ooit dat niveau zal halen
en ik kan niet overklokken :o

mvg

het ASUS P5A socket super 7 ondersteunt tot 550 MHz 5 1/2 x100MHz .
er past in de k6 fsb 66MHz de k6/2 en de k6/3 fsb 100MHz .

je hebt gelijk .
kijk dan voor een p3 1000 MHz fsb 133MHz ??katmay cpu .
goedkoop en zonder meer sneller .
of ga gewoon voor een echt systeem socket AM2 of socket 775

je hebt gelijk .
kijk dan voor een p3 1000 MHz fsb 133MHz ??katmay cpu .
goedkoop en zonder meer sneller .
of ga gewoon voor een echt systeem socket AM2 of socket 775

ik dit systeem hier liggen en heb een programma dat 450MHZ vereist waardoor hij nu een tikkeltje traag loopt en dat hoop ik te kunnen verhelpen meteen k6-3 450

en ik heb ook nog een amd1100 pc maar die werkt om de 1 of ander reden niet meer :P
gaat wel aan maar doet niks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan