Bios vraagt om wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick129

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Hallo,

Ik heb een groot probleem:shocked:Het is namelijkzo dat mijn Toshiba Satellite A110-103 Notebook tot 2x toe compleet is vastgelopen. Na de 2e keer, heb ik mijn notebook gewoon weer aangezet, maar dit keer vroeg deze opeens om een wachtwoord. Het meest vervelende is dat ik de notebook niet kan opstarten, ik kan niet de BIOS in, en ook het Boot Device Menu kom ik niet in. Voordat ik hierin kom, moet ik namelijk een wachtwoord invoeren, waarvan ik niet weet wat dat voor wachtwoord is, en hoe ik eraan moet komen. Nu heb ik zelf wel enigsinds verstand van computers, maar dit gaat toch echt boven mijn verstand uit!

Dus ik hoop dat iemand op dit forum mijn probleem kent, en mij kan helpen met het oplossen ervan!

Nog even voor de duidelijkheid:
Toshiba Satellite A110-103 Notebook (model 2006)
Phoenix BIOS System
HDD als Primary Boot Device

Laatst bewerkt door een moderator:
Je bedoeld hier dus dat de laptop spontaan om een BIOS Passwoord vraagt ?
Zo'n vraag komt normaliter gesproken niet zomaar uit de lucht vallen.

Als het werkelijk om het BIOS Paswoord gaat, zou je op zoek moeten gaan naar een jumper op het MB om het BIOS te resetten of als je dit nergens kan vinden even het batterijtje los maken wat ergens op het moederbord zit. Meestal heb je voor een laptop dan een soldeerbout nodig.

Je bedoeld hier dus dat de laptop spontaan om een BIOS Passwoord vraagt ?
Zo'n vraag komt normaliter gesproken niet zomaar uit de lucht vallen.

Als het werkelijk om het BIOS Paswoord gaat, zou je op zoek moeten gaan naar een jumper op het MB om het BIOS te resetten of als je dit nergens kan vinden even het batterijtje los maken wat ergens op het moederbord zit. Meestal heb je voor een laptop dan een soldeerbout nodig.

Ja, ik bedoel inderdaad dat mijn laptop spontaan om wachtwoorden gaat vragen ja, en het is inderdaad een bizar probleem. Maar het probleem is dat mijn laptop met enorm veel zorg in elkaar is gezet, en dat ik deze dus bijna niet uit elkaar krijg.

Hoi !

Biosww. is te verwijderen met madboot: http://www.madboot.com/

Dit is een bootable CD; als je CD-speler als eerste staat in de boot-sequency kan het lukken !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Biosww. is te verwijderen met madboot: http://www.madboot.com/

Dit is een bootable CD; als je CD-speler als eerste staat in de boot-sequency kan het lukken !

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Ik hoop dat dit werkt, maar nog 1 vraagje, moet je daarvoor het bootmenu in? want daar kan ik helaas niet inkomen, vanwege dat wachtwoord!

Maar ik ga het zeker proberen! bedankt voor je tip!

Greetz,

Nick

Nee, niet als jouw CD-rom drive als primary boot device staat ingesteld.

Dat betekend dus dat als je computer opstart, 'hij' eerst gaat checken of er wat in de cd-rom drive zit om mee te booten, en zo nee, dan gaat 'ie naar de 2e boot device (waarschijnlijk je hardeschijf).

Dus als jouw cd-rom drive als eerste staat dan moet het lukken :)

Tijdens het opstarten/vastlopen per ongeluk op Fn+f1 gedrukt?
Probeer dan eens als er om een wachtwoord gevraagt wordt of de laptop wil doorstarten als je op f1 drukt.

[edit] Nog een mogelijkheid, druk de 'esc' toets in, zet de laptop aan en druk op 'f1' bij de melding "Check system" [/edit]

Laatst bewerkt:
Nee, niet als jouw CD-rom drive als primary boot device staat ingesteld.

Dat betekend dus dat als je computer opstart, 'hij' eerst gaat checken of er wat in de cd-rom drive zit om mee te booten, en zo nee, dan gaat 'ie naar de 2e boot device (waarschijnlijk je hardeschijf).

Dus als jouw cd-rom drive als eerste staat dan moet het lukken :)

Dan gaat dit dus niet lukken, want mijn hardeschijf is m´n primary boot device

In ieder geval bedankt!

Greetz, Nick

Tijdens het opstarten/vastlopen per ongeluk op Fn+f1 gedrukt?
Probeer dan eens als er om een wachtwoord gevraagt wordt of de laptop wil doorstarten als je op f1 drukt.

[edit] Nog een mogelijkheid, druk de 'esc' toets in, zet de laptop aan en druk op 'f1' bij de melding "Check system" [/edit]

Hoi,

Bedank voor de tips, maar tot nu toe heeft nog niks geholpen!:confused: Misschien nog andere suggesties?

Greetz, Nick129

Harddisk even verwijderen, dan MOET de laptop wel opstarten vanaf de genoemde cd

Maar dat is bij een laptop een heel stuk moeilijker dan even de harddisk eruit halen!

Dat madboot heb ik ondertussen geprobeert, maar dat werk überhaupt niet, want m´n laptop start sowieso niet op zonder het wachtwoord! En het batterijtje op het motherboard durf ik er niet uit te halen, uit angst dat ik het hele moederbord kapot maak met m´n soldeerbout

heyhey allemaal,

nogmaals hardstikke bedankt voor al jullie reacties en oplossingen, maar het lukt gewoon echt niet. M´n laptop weigert op te starten vanaf ieder medium!!:evil:

Greetz, Nick129

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan