Bios wachtwoord kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Beste Helpmijers,

Ik heb mijn HP compaq laptop NC6220 al geruimere tijd niet gebruikt, nu w il ik er een nieuw operationsysteem opzetten, echter hij boor niet van mijn DvD-speler, dit komt omdat de opstartvolgorde in bios niet goed staat, ik wil deze aanpassen echter ik ben m'n bios wachtwoord kwijt (vergeten).
Weet iemand een oplossing om hem te resetten, zodat ik wel in de bios kan ??

Beste Goretis,

Ik lees in het hele verhaal dat het al verscheidene malen is gelukt echter bij mij helaas niet,
Als ik de laptop opstart, druk ik op F10 om in de bios te komen, vervolgens vraagt hij om m'n Administratorpassword, ik heb toen alle drie de genoemde codes gepobeerd, echter telkens met een negatief resultaat.
Na de 3e poging verschijnt er bij mij een soort "zonnetje" ten teken dat m'n pogingen het maximum hebben bereikt.
Zijn er nog meer "foefjes ????

Jac

Vraag is opgelost.
Onder het toetsenbord van de laptop bevind zich een klein wit stekkertje met daaraan 2 draadjes : zwart en rood, dit is de spanningsvoorziening van de biosbatterij, deze gedurende 10 minuten losgetrokken, laptop opgestart in biossetup, wachtwoord gewijzigd naar blanco, laptop uitgezet, stekkertje terug erin gedaan, en
Opgelost was het probleem !!!!!

Groeten allemaal !!

Jac

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan