BIOS wachtwoord op Toshiba Satellite 1800-712

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingecv

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2011
Ik hoop dat iemand me kan helpen. ik zie hier zeer goede oplossingen, maar heb die voor mijn laptop nog niet gezien.

hoe kan ik de BIOS wachtwoord op mijn Toshiba Satellite 1800-712 resetten?
Weet iemand dit?

(wat moet ik openschroeven, welk pinnetje etc etc)?

De laptop is oud, maar in goede staat. ik wil hem graag gebruiken voor simpele dingen. Maar ben het BIOS wachtwoord vergeten. Hij pakt in ieder geval niet mijn standaard wachtwoorden.

Ik zou dan ook heel blij zijn als iemand me kan helpen.

probleem is dat het om een laptop gaat.
zodra ik de laptop opstart krijg ik het toshiba logo scherm en zou ik op F12 kunnen drukken om in de BIOS te komen. Echter of ik nu op F12 druk of niet, ik kom eerst in het zwarte scherm waar het BIOS wachtwoord gevraagd wordt.. en ik kom daar dus niet aan voorbij...

dus lijkt me dat ik hardwarematig iets moet doen.

ik heb ook gebeld met Toshiba en die hadden gezegd dat zij ook de laptop opnieuw kunnen installeren (incl bios), en dat dat ook zou kunnen helpen. zouden wij dat ook kunnen doen?

Klopt, even niet bij stil gestaan!
Ik ga nog even op zoek voor je....

Hallo

Mits dit een al iets oudere laptop betreft , kun je proberen of het helpt om het eventueel aanwezig r.t.c. batterijtje te verwijderen.

Waar dit bij dit model laptop zit ???

Je zult zelf eens de meest logische toegangsluikjes moeten openen om te kijken of je toegang hebt tot een batterijtje.

Bij sommige merken laptops dien je de halve laptop te slopen om dit te vervangen/verwijderen.

Hopelijk is dit niet het geval voor uw laptop.

Bij recentere laptops lukt dit niet meer omdat dit in eeprom wordt weggeschreven.

De enige mogelijkheid bij deze is ... vevangen door een nieuwe.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan