bios wachtwoord verwijderen voor laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander211

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
hallo ik ben sander van wyngaarden

ik heb een probleem dat ik in mijn bios een wachtwoord heb zitten en ik heb een laptop en ik kan geen jumpers om zetten of verwijderen om mijn bios te resetten kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen

alvast bedankt sander van Wyngaarden
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

ik heb een acer extansa 520 en ik heb er win 7 er op staan en wil terug naar xp maar ik kan met een boot disk niet naar de installatie scherm komen on dat het uit is gezet in de bios en van daar wil ik het in de bios weer aan zetten maar ik kan er niet in kommen door een wachtwoord

ik hoop dat je me veder kan helpen met deze info

groetjes sander van wyngaarden

Om het Bios te resetten kun je ook de CMOS-batterij er voor een tijdje uithalen +/- 5 minuten dat is een knoopcel-batterij
die op het moederbord zit,maar dan moet je wel de laptop openmaken en naar die batterij opzoek gaan wat niet direct eenvoudig is bij een laptop en niet aan te raden als je er geen ervaring mee hebt.

Laatst bewerkt:
ik heb mijn batterij er al een dag er uit ge dat en de stroom er af en nog geen resultaat er van ondervonden kan je me dan vertellen hoe ik het dan moet doen wat ik heb het ook el van een andere site gehaald en toch geen resultaat gehad

groetjes Sander van Wyngaarden
:thumb: :thumb: :thumb:

Even voor de duidelijkheid, je begrijpt toch wel dat ik het niet over de accu v.d. laptop heb maar over een knoopcelbatterijtje dat zich op het moederbord bevindt.

ja dat begrijp ik en die zit onder mijn toetsenbord en die heb ik er uit gehaald maar ik kan nog steeds niet in mijn bios

dj naam aanvragen

hallo allemaal ik ben sander van Wyngaarden en ik wil wetten of er een site bestaat waar ik mijn dj naam wettelijk vast kan laten zetten zo ja waar kan dat ?

groetjes sander van Wyngaarden
:cool: :cool: :cool:

De softwarelink die aangeboden is kun je mss even proberen door je hdd fysiek los te koppelen. Mss in de handleiding vind je de procedure. Als beide batterijen eruit zijn moet je ook nog een tijdje op de powerknop drukken zodat de overgebleven stroom weg is maar ik vrees dat dit paswoord daarmee niet weg is!

http://www.cgsecurity.org/wiki/CmosPwd

er zijn ook universele toegangswachtwoorden zie bovenstaande link op de pagina readme daar staan ze..

Succes!

ik ben al achter het wacht woord ge komen maar bedankt voor je hulp

groeten van sander van wyngaarden:thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan