bios waxhtwoord packard bell vergeten???

Status
Niet open voor verdere reacties.

haribald

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
hallo,

ik werd zojuist geconftonteerd met een laptop van de vader van een kennis van mij....
deze had het probleem dat hij het administrator wachtwoord van VISTA home vergeten was...

mooie gelegenheid om hirens bootcd een keer uit te proberen dacht ik.... (omdat daarop een proggie aanwezig zou zijn warmee je je stuursysteenm een nieuw wachtwoord kunt geven al vraag ik me af ofdta dat dan een administrator of een gewoon accout wachtwoord is???) maar wat bleek ook zijn
bios was wachtwoord beveiligd en wat ik als desktop gebruiker wel eenvoudig kan weet ik bij een laptop niet hoe ik zo een bios moet resetten ofwel op fabrieks defaulkt waarde zetten....

vraag is lukt dat door de batterij eruit te halen bij zo een pckard bell laptop??? rest de bios dan vanzelf??
of is er ergens en andere manier op zulke een laptop dat ding openschroeven lijkt me geen optie....

zolang ik niet in die bios kan kan ik niet vanaf cd/dvd/usb booten immers.... en aangezien ze daar ook geen internet hebben ben je gelijk afgewerkt.......

wie weet het en heeft er ook ervaring mee want gissen naar de oplossing kan ik dus zelf ook wel....:o

Er is ook een shortkey om je bootdevice te kiezen zonder dat je in de bios bent (waarschijnlijk de makkelijkste oplossing hier, want om de bios te resetten zal je inderdaad de laptop open moeten schroeven). Wanneer je tijdens het booten op F8 drukt (gewoon lekker vaak indrukken) kan je dan kiezen. Bij de meeste computers/laptops is dit F8 in ieder geval, anders is het een andere F toets.

Sorry K1pje, fijn dat je reageert maar dat je met toetsencombinaties naar een bios kan dat wist ik allang dus.
Dat dat bij een aantal biosfabrikanten net even op een iets andere manier gaat wist ik ook al.

Bij deze laptop is het F2 waarmee je in het bios zou moetn komen maar als je goed gelezen had had je gezien
dat deze wachtwoord beveiligd staat !!! dat is het probleem en al heb je duizend toestcombinaties dan kom je e nog niet mee tenzij er een tussen zit die als doel heeft de fabrieksinstelleingen langs dat wachtwoord af weer terug te zetten ..... en daar zoek ik dus naar.......

overigens is het vaak F5 toets indrukken warbij je een bootscherm krijgt en vandaaruit kun je op F8 klikken voor de biosinstellingen.... ik ben niet echt een beginner maar werk zelf met desktoppcs en laptops hebben zo van die kuren ahummm.... :eek:

Laatst bewerkt:
Sorry K1pje, fijn dat je reageert maar dat je met toetsencombinaties naar een bios kan dat wist ik allang dus.
Dat dat bij een aantal biosfabrikanten net even op een iets andere manier gaat wist ik ook al.

Bij deze laptop is het F2 waarmee je in het bios zou moetn komen maar als je goed gelezen had had je gezien
dat deze wachtwoord beveiligd staat !!! dat is het probleem en al heb je duizend toestcombinaties dan kom je e nog niet mee tenzij er een tussen zit die als doel heeft de fabrieksinstelleingen langs dat wachtwoord af weer terug te zetten ..... en daar zoek ik dus naar.......

overigens is het vaak F5 toets indrukken warbij je een bootscherm krijgt en vandaaruit kun je op F8 klikken voor de biosinstellingen.... ik ben niet echt een beginner maar werk zelf met desktoppcs en laptops hebben zo van die kuren ahummm.... :eek:

Het gaat ook niet om in de bios te komen, even lezen graag

Het gaat ook niet om in de bios te komen, even lezen graag

het gaat wel om in de bios te komen en dat stat er ook duidelijk dacht ik zo....
zelfs de header van de vraag zegt het al
verder sluit ik deze discussie met jou......

Hier staan diverse oplossingen en met één van deze gaat het zeker lukken.....

http://www.tech-faq.com/reset-bios-password.html

ik ben aan het kijken maar vind het maar een moeilijke site en snap niet echt waar en hoe ik moet handelen,
overigens vind ik dat tabelletje metdie backdoor passwords wel leuk als dat zou werken helaas heb ik die laptop niet voor mijn neus staan en weet ik al van een andere topic waar ook eenzelfde backdoor passwoord stond voor de packard bell dat
ze niet altijd hoeven te werken maar wie weet.... ik vind het persoonlijk wel raar als ze zouden werken want wat heeft een passwoord dan nog voor nut in een bios als je die kunt omzeilen op zo een makkelijke manier....

voorlopig vraag ik dus even door voor een hardwarematigeoplossing net als je bij een desktop ook hebt.... lijkt me sterk dat die er niet zou zijn ik las zelfs al iets van pinnetjes bij een chip kortsluiten en een abnormaal iemand zei zelfs dat je dat met magnetische schroevndraaiers moest doen .... waarop er verder niks meer vermeld werd op dat topic dus dat MB zal wel opgebalzen zijn ...:o;)

nog iemand ideetjes ....... en intussen probeer ik wijs te worden uit die site hummm...:rolleyes:

Hallo K1pje ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de F8 functie omdat het bleek dat je vandaruit ook prima cd/dvds kunt booten..... en in dat geval houdt het alleen maar in dat bij het opstarten van de laptop
voortaan eerst F8 gedrukt moet worden ipv dat de cd/dvd meteen begint te werken..... als reden dat ik hiervoor uiteindelijk kies is dat de laptop niet van mij is en ik de gebruiker niet te lang wil laten wachten
bovendien gebruiikt die dat toch nooit zelf... het bootmenuutje in F8 is ook voldoende dus....

en wat betreft het antwoord van terrrabo die link van hem kan ik mededelen dat de tabel met zogenaamde backdoor wachtwoorden niet werkt, ook de fabrikant geft in de handleiding al aan dat als mensen
hun ingestelde wachtwoorden kwijtraken dat dan het recht op service en garantie vervalt.... dat houdt eigenlijk in dat ze ook bij packard bell zelf niet wetn hoe ze dat bios password kunnen veranderen??

ik zal heus nog wel een keer op die site gaan rondkijken maar de tijd ervoor heb ik helaas niet.....

wat betreft het windows vista-home passwoord
dat heb ik na wat goed lezen in een wat onduidelijke uitleg in hirensbootproggie kunnen verwijderen
zodat de laptopeigenaar weer ten volste van zijn laptop gebruik kan maken nu .....

bedankt voor de hulp al vind ik het wel vreemd dat er niemand reageerde die ervaring had of heeft met dit probleem want het is een best veel voorkomnd probleem dacht ik zo ............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan