BIOS ziet geen SATA Hardeschijven meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is toch goed om dat eerst te proberen voordat je nieuwe spullen gaat kopen ?
Het probleem kan in windows zitten icm met de sata aansluitingen ( bios) en de driver van die aansluitingen

Laatst bewerkt:
Ik ga ook eerst alles proberen voordat ik nieuwe dingen ga kopen. Ik zal mijn Bios gaan flashen met Q-flash en zal de drivers in Windows herinstalleren.

Doe dat als je pc nog werkt en haal voor de zekerheid zoveel mogelijk stroom gebruikers ( hdd en cdrom ) los ,
om niet het risico te lopen dat de stroom uitvalt als je het bios flashed

Oke, ik ga het proberen deze week. Ik laat het je weten als ik het heb gedaan.

winchris, ik heb je op een ander forum al advies gegeven.
Daar heb ik iets anders gelezen. Daar staat te lezen dat regelmatig je sata controllers verdwenen zijn uit het bios en niet je harde schijven. Ik heb daar ook iets gelezen van het batterijtje op het moederbord.

Dag Seniorke,

Er is op het ander forum gesproken over een Sata controller die gedeactiveerd staat. dat blijkt niet het geval geweest te zijn. Het probleem is dat er in de BIOS geen enkele hardeschijf te vinden is. De Sata controller is wel gewoon aanwezig. Daarbij heb ik een andere Sata controller bij in gezet. De controller was vervolgens wel te vinden, maar ook die gaf aan dat er geen hardeschijven in zitten.

Ook heb ik een reactie gekregen over de batterij. Ook dit bleek geen probleem te zijn. Maar zoals ik ook in de start tekst heb geschreven is mijn probleem dat de BIOS geen hardeschijven ziet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan