Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

blaataap

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Hallo,

Heeft hier iemand misschien een upgradebestand van een Award v4.60pgma BIOS?

Ik zit nu namelijk met een computer die eerst een 4 gigabyte Seagate schijf had en waar nu een Maxtor 40 gigabyte schijf in moet. Deze schijf wordt gewoon niet herkend. Mijn moederbord is een Aopen AX6BC.

Heeft iemand dit misschien?

Bij voorbaat dank,

Willem-Aart van Dorpen

Bij aopen zelf kan je een BIOS upgrade downloaden.

Hartstikke bedankt,

Ik heb nu versie R2.30 en die wil ik naar de nieuwste versie upgraden maar hoe ga ik te werk? Moet ik dan eerst versie R2.31 eroverheen doen en dan versie R2.32 enz. enz.? Of doe ik er gewoon in één keer R2.59 overheen? En hoe gaat dit precies allemaal?

Bedankt,

Willem-Aart

Je kan in een keer de laatste versie nemen. Handleiding vind je ook op die site.

BTW wat ik niet begrijp.. R2.36 = 276KB en R2.59 = 197KB...

Heeft iemand hier een verklaring voor? Normaal zou het me niet interesseren maar omdat ik niet m'n BIOS wil verpesten ;).

Risico? Ja, als je tijdens het updaten je PC uitzet of de stoppen slaan door, dan heb je een incompleet BIOS en dikke kans dat je PC niet werkt.

Grote van de download is niet relevant, betere compressie, met of zonder flashprogramma enz.

Geplaatst door Tiborv
Risico? Ja, als je tijdens het updaten je PC uitzet of de stoppen slaan door, dan heb je een incompleet BIOS en dikke kans dat je PC niet werkt.

Grote van de download is niet relevant, betere compressie, met of zonder flashprogramma enz.

Mja ik was niet van plan om ineens mijn computer af te sluiten :D. Maar goed, ik heb dus die bestanden in een zipje zitten, inmiddels uitgepakt en dan heb ik

• ax6bc259.bin
  • AX6BC259.EXE

Ik neem aan dat ik die gewoon op een floppy zet of moet ik AX6BC259.EXE openen?

Op een floppy zetten en vanaf een bootdiskette booten. Niet vanuit Windows doen!

Ik krijg nu: Verwijder schijf of medium. Druk op een toets.

Ik denk dat dit van de Win2k installatie komt die nog op de oude schijf staat. Kan ik ook gewoon de schijf afkoppellen? Misschien dat dat wel werkt...? Of misschien dat iemand anders een suggestie heeft. Het kan ook zijn dat er iets fout is gegaan bij het kopieëren naar de diskette, wat ik me overigens slecht kan voorstellen.

Diskette.

Heb je wel een opstartbare floppy gemaakt?

Als je slechts het bios en het flashprogramma op de floppy schrijft dan zal de pc niet opstarten van de Flop.

Suc6

Re: Diskette.

Geplaatst door tron
Heb je wel een opstartbare floppy gemaakt?

Als je slechts het bios en het flashprogramma op de floppy schrijft dan zal de pc niet opstarten van de Flop.

Suc6

Hmm nee ik heb het gewoon op het FAT bestandssysteem gezet... ik neem aan dat ik een MS-DOS opstartfloppy moet maken dan? Of hoe moet het anders?

Geplaatst door blaataap
  • ax6bc259.bin
  • AX6BC259.EXE
Zet deze bestanden op een floppy en start de pc met een gewone opstartfloppy op.(bijv win98 opstartflop)
Zodat je in dos komt.
verwissel dan de floppy en start AX6BC259.EXE.
ax6bc259.bin is de Bios software zelf.

Geplaatst door crash

Zet deze bestanden op een floppy en start de pc met een gewone opstartfloppy op.(bijv win98 opstartflop)
Zodat je in dos komt.
verwissel dan de floppy en start AX6BC259.EXE.
ax6bc259.bin is de Bios software zelf.

Hij herkent hem :) maar goed, mijn cd speler werkt dus niet :mad:..... gelukkig heb ik ook een brander dus dan ga ik het daar maar mee proberen. Mijn cd speler heeft het overigens helemaal begeven na een vonkje (kortsluiting :S?)... Hopelijk gaat het toch nog lukken.

En trouwens, de man waarvan ik de schijf (nieuw) gekocht heb heeft er Win2k Prof op gezet maar ik krijg een fout tijdens het opstarten:

Unaccicable (ofzo) Boot Device.. zoiets geloof ik en dan een heel verhaal erachteraan... wie kan mij vertellen wat dit inhoud? Want als ik Win2k opgestart kan krijgen is het voor zover ook goed.

Bedankt,

Willem-Aart

Geplaatst door blaataap

Unaccicable (ofzo) Boot Device..
Heb je die Bios flash nog uitgevoerd?
Zo ja, heb je de Bios gereset?

Zo nee, kijk eens in je Bios of alles nog goed is ingesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan