bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

riri1601

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
is er iemand die mij kan vertellen hoe ik de bios van een compaq computer kan resetten?als ik op f10 druk zou ik in de bios moeten geraken maar dat lukt niet!heb al geprobeerd van windows te installeren via de cd-rom maar dat lukt ook niet.
HELP!!!!!!!!

heb reeds gans de site van compaq afgezocht maar nog altijd niks gevonden.zouden 4 disketten moeten zijn.vind maar 1 diskette,maar computer wil niet opstarten.

En dit werkt ook niet ?

Compaq FAQ: How to get into BIOS/CMOS (FAQ2920)

To get into CMOS/BIOS/Computer setup/Diagnostics/ (these are all the same), Hit F10 when the computer beeps 2x on boot. If that does not work, then disconnect the keyboard from the computer and boot the system. You will get an error offering 2 choices of F1 or F10. Plug the keyboard back in (you will no harm the system) and then hit F10.

heb dat ook al geprobeerd maar zonder resultaat.
bij intoetsen van f10 krijg ik de melding dat er iets verandert is in de computer en op f1 moet drukken.f1 werkt niet.verder start de computer niet op.bios moet terug ingesteld worden,maar dat is juist het probleem:HOE MOET IK IN DE BIOS GERAKEN EN HOE KAN IK DIE RESETTEN?

Als het een oudere PC is, heb je best kans dat de partitie waarop het besturingssysteem voor het BIOS verwijderd is. Bij de oudere COMPAQ's wordt het BIOS namelijk door een stukje software aangestuurd.

Deze software staat dan op een verborgen partitie op de harde schijf die geactiveerd wordt door op F10 te drukken.

Via setup/BIOS diskettes kun je alsnog het BIOS veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan