Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.
'USB keyboard legacy support' was het jah...
(meteen al weer gebruikt in een andere thread.... :))

Waar kan ik in godsnaam de videokaart uitzetten in de Bios??
Het gaat om een Pentium 4 3.0 gigahertz computer.
Wie weet wat ik moet doen??
Zit nu in de bios op die pc maar weet niet wat ik uit moet schakelen.

Kijk eens of je in het Bios iets kan vinden zoals "onboard VGA" of iets dergelijks

Heb ik al naar gekekeken maar dat zie ik dus nergens staan, anders had ik het wel geweten.. er staat wel iets van : repost video s3, zou dat het kunnen zijn??

Er staat ergens in de Bios:

Repost Video on S3 Resume [YES]

Determines whether to invoke VGA BIOS POST on S3/STR resume.
Configuration options: [YES] [NO]

zou dit het kunnen zijn?? dat ik dat op [NO] moet zetten, want dat staat nu op [YES].

Ik heb even de handleiding gedownload, maar kan niks vonden over het uitschakelen van je onboard videokaart.:(

Het ljikt mij dat het toch zou moeten kunnen, het uitschakelen van de onboard videokaart.
Anders heb ik weinig aan de nieuwe losse videokaart.
Als ik die er in zet, dan heb ik het idee dat hij niet optimaal werkt.. en ik kan dan ook niet meer in de Bios komen.

Kan dit het zijn??

Allocate IRQ to PCI VGA [YES]

When set to [YES], BIOS assigns an IRQ to PCI VGA card if the card requests for an IRQ. When set to [NO], BIOS does not assigns an IRQ to the PCI VGA card even if requested. Configuration options: [NO] [YES]

Oke als hij dan niet uit te schakelen is, hoe plaats ik dan de nieuwe videokaart in de computer, zodat ik dan nog wel in de bios kan komen of in de veilige modus?? want dat stuk slaat hij over als ik de nieuwe videokaart erin zet. En heeft de onboard kaart geen effect op de nieuwe videokaart, de onboard kaart staat nu voluit op 128 MB, dus hij pakt veel van het geheugen van de computer af, dat is wel terug te zetten dat weet ik zeker maar waar. Dat ik hem weer naar 64 mb zet... zoals die oorspronkelijk was of misschien naar 32 mb als dat kan.

Ik heb de onboard videokaart weer terug gezet op 64 mb en de nieuwe videokaart er weer in gezet.. als ik opstart kan ik weer in de bios komen, dus so far so good.

Mooi nu kijken of alles gewoon lekker blijft draaien en er gebruik gemaakt wordt, van de nieuwe videokaart.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan