Bios!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco1987

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2004
hey,

heb een probleem waar ik zelf niet de oplossing voor weet en hoop dat jullie het wel weten!

wil mijn pc formatteren en dat doe je meestal met je XP cdrom(hij is legaal)
je moet je pc opnieuw opstarten en dan zou er formatteren of instaleren moeten staan.. geloof ik..

maar echter gebeurd het bij mij niet!!
ik rond vragen je moet je bios instellingen veranderen!
ik wil het doen staat er bij boot 1 floppy dus ik wou veranderen naar cd rom kan ik gewoon nergens op drukken f1 f2 enz en pijltje en enter.. het is gewoon geblokkeerd!

mn pc zit vol rotzooi dus wil zo snel mogelijk mijn pc formatteren

help me! alvast hartelijk bedankt!!

groeten marco:(

normaal is de bios inkomen de dellete toets of een van de f toetsen.
Hij kan volgens mij wel niet geblockkeerd zijn hoor :)

Tijdens opstarten op Del (meestal)drukken.kom je in Bios,daar je Cdrom als eerste boot zetten.
Weer opstarten(opletten!)tot je zie Opstarten van Cdrom toets drukken ,dat doe je Rest wijst zichzelf.

nee ik kan gewoon nergens meer opdrukken!! niks werkt in de bios!! dus kan ik het ook niet vernaderen:)

toetsenbord meschien heb je een usb toetsenbord en word het niet ondersteunt door de bios. In windows werkt het dan soms wel.

Geplaatst door Marco1987
ik wil het doen staat er bij boot 1 floppy dus ik wou veranderen naar cd rom kan ik gewoon nergens op drukken f1 f2 enz en pijltje en enter.. het is gewoon geblokkeerd!
En ook al op de toetsen Page-Up en Page-Down en of ook op de spatiebalk al geprobeerd?

Dennis.

en ook eens lezen bij de meeste setups van pc's staat ergens beneden press bv dell for setup

Het verhaal gelezen te hebben van vraagsteller, kan hij WEL in de bios, maar kan daar niets veranderen.

Kijk even in de gebruikerhandleiding van je mobo, hoe je aanpassingen maakt in de bios.

Geplaatst door Marco1987
nee ik kan gewoon nergens meer opdrukken!! niks werkt in de bios!! dus kan ik het ook niet vernaderen:)
O, dan heb ik jouw bericht niet goed begrepen. Sorry, Marco1987. (dat je zich in het Bios wel kan bevinden, dat heb ik wel al lang begrepen)

Dus het drukken van elke toets heeft geen enig effect?

De aansluiting van je toetsenbord misschien even goed aandrukken.

Dennis.

hey, ik denk dat ik het anders moet brengen

als je in de bios komt dan zijn de letters geel dus je kan met pijltjestoetsen naar beneden en naar boven! als ik dan naar de optie om je boot van floppy naar cd rom wil zetten zijn de letters grijs dus dat je nie met pijltjes toetsen naar beneden naar boven kunt en zelf niet op enter kunt drukken..:(

h00p dat ik het zo goed uitleg

met vriendelijke groet marco

Geplaatst door Marco1987
als ik dan naar de optie om je boot van floppy naar cd rom wil zetten zijn de letters grijs dus dat je nie met pijltjes toetsen naar beneden naar boven kunt en zelf niet op enter kunt drukken..:(
Op dit punt te hebben beland heb ik je dan 2 vragen te stellen:

1) Heb je de Page-Up en Page-Down toetsen ook al geprobeerd? Wat merk je dan aan een eventuele ontstane verandering?
2) En verander er ook iets wanneer je op de spatiebalk drukt?

Dennis.

nope....:(

nromaal horen die letter geel te zijn maar ze zijn grijs dus dat je eik niet op kan drukken

Dan moet je toch wat er op het scherm staat goed gaan lezen op welke wijze je een bepaalde verandering kunt maken. Die moet er echt op staan.

Dennis.

ja maar ik kan toch nergens op drukken dus dan kan je geen handelingen maken;)

Geplaatst door Marco1987
ja maar ik kan toch nergens op drukken dus dan kan je geen handelingen maken;)
Zelfs niet op de Esc-toets om het Bios te verlaten?

Dennis.

Probeer een je bios te resetten. Kan op 2 manieren.

1° Jumper op je mobo even versteken
2° baterij op je mobo er uit halen en een 15-tal min. wachten. dan terug plaatsen.
Natuurlijk dit alles met de netstekker er uit.

Geplaatst door vanzwam
Probeer een je bios te resetten. Kan op 2 manieren.

1° Jumper op je mobo even versteken
2° baterij op je mobo er uit halen en een 15-tal min. wachten. dan terug plaatsen.
Natuurlijk dit alles met de netstekker er uit.

huh hoe doe je dit?

zal het nog 1 keer uitleggen..

als je in de setup kan ik gewoon met mn pijltjestoets naar beneden

ik druk danh op advanced bios features zoiets.. dat lukt ook niet.. dan krijg ik 1 optie boot.. daar kan ik alleen maar op drukken dus enter.. da doe ik en dan krijg ik
1 device boot floppy
2 device boot je harde schijf
3 device boot cd rom

maar ik kan daar daar egter niks verandern met geen 1 toets kan ik daar iets mee niet eens f1 voor help dus...

tis egt ene ramp.. je eigen pc niet eens te kunne formatteren want met floppygat niet want heb geen diskettestation:eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan