Bios!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu is er eigenlijk nog niet gevraagd welk mobo u heeft, en ook welke versie en merk van de bios. geef dit eens door.
Heb je eigenlijk nog een handleiding van je mobo. zo ja lees dit grondig door.

Normaal, als je in je bios komt, ga je standaard optie zien. daarna moet je toch met de rechter pijl toets uw andere opties kunnen bekijken. Als je dan op advanced zit probeer dan een "enter" te drukken. Dan moet je normaal daarna met pijltoetsten toch alles kunnen veranderen.

Is dit niet dan vrees ik voor je bios.

Dan maar even met de Tab-toets te proberen om naar optie 3 te gaan. Mocht dit lukken, dan op de Esc-toets drukken en bevestig je de wijziging die je aangebracht hebt.

Dennis.

lukt echter helaas niet..

zijn er nog andere manieren hoe k mn pc kan formatteren.. via dos lukt het niet en rest weet ik ook niet..

toch bedankt!!

Geplaatst door Marco1987
lukt echter helaas niet..
Refereer je dit op mijn bericht hierboven of dat van @vanzwam?
Geplaatst door Marco1987
l
zijn er nog andere manieren hoe k mn pc kan formatteren.. via dos lukt het niet en rest weet ik ook niet..

toch bedankt!!
Wil je nu dan even proberen hoe het anders moet?
(ik weet niet of het gaat lukken, ik hoor het wel van je of je dat wilt)

Wat is nu het merk en type van je Computer,daar hebben we iets meer aan!

Hier alvast hoe je ook anders kunt doen:

1) Doe de XP CD-rom in de cd-rom drive en start je pc op.
2) PC eenmaal opgestart ga je naar dos.
3) Nu weet ik niet wat de driveletter van de cd-rom drive is.
Stel, dat driveletter E is. Dan typ je e: in en gevolgd door op de enter-toets te drukken.
4) typ: cd\i386 (en geef een enter)
5) typ: winnt (en geef een enter)

Het kan best zijn dat je systeem nu met de melding komt dat het setup programma niet kan worden voortgezet vanwege het feit dat er al een OS op je pc aanwezig is. In zo'n geval herhaal je de handeling, maar dan in de 'veilge modus'.

Intussen ga ik andere alternatieven bedenken.

Dennis.

ja hoe heet mijn pc:p laat het maar zo zeggen..
mijn pc is in elkaar gebouwd door harense smid(pc bedrijf)

je heb toch een progamma dat je kan zien wat voor pc het is?? weet jij het adres?? danku

ik krijg deze melding

opdrachtprompt-winnt
c:\windows\systeem\autoexec.nt. het systeembestand is niet geschikt voor ms-dos en microsoft windows toepassingen. kies sluiten om de toepassing af te sluiten

heb in normale en veilige modus geprobeerd:(

begin nu me twijfels te krijgen of het nog gaat lukken:(

Beste Marco1987,

Ik twijfel niet aan je kunde, maar zat je echt in de directory i386 op het moment dat je winnt ging uitvoeren?

Volg maar eerst de aanwijzing van @BANDIT123.

Als dat ook niet lukt, wil ik wel verder kijken voor je.

Dennis.

ik heb op mijn cdrom( dus d: precies wat jullie hebben gezegd uitgevoerd!

dis me moederbord

Moederbord:
CPU Type AMD Athlon XP, 2000 MHz (15 x 133) 2400+
Moederbordnaam MSI KM4M-L (MS-6734 v1) (3 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8378 UniChrome KM400
Systeemgeheugen 256 MB (PC2700 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (01/16/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Dit bios van dit moederbord is normaal met Delete toets tijdens opstarten te benaderen +page Up en Dow en pijltoetsen om in te stellen.
Jullie hebben 4 computers hang er eens een ander aan!!!!

hey ik snap je niet..... een andee bios opzetten?? hahaha ddenk je dat dat mag van mij moeder?? die word gek! ik ehb al vel kapot gemaakt in me leven!

Geplaatst door Marco1987
hey ik snap je niet..... een andee bios opzetten?? hahaha ddenk je dat dat mag van mij moeder?? die word gek! ik ehb al vel kapot gemaakt in me leven!

Een ander toetsenbord!!!

hey, ik denk dat het niet met me toetsenbord te maken heeft maar uitproberen wil ik altijd wel.!

maar het volgende.. ik ben er achtergekomen dat ik in mijn bios mn wachtwoord moet invoeren. als ik dat doe valleen er opties weg waar ik dan gewoon niet meer op kan drukken
maar ik krijg mn wachtwoord niet weg.. ik denk dat het daar aan lig en hopen dat jullie er meer over weten

met vriendelijke groet marco

Heeft je Moeder er soms een wachtwoord opgezet!even vragen.
Hoor het wel?

hahahahaahaha neej het is mn eigen pc! ik kom er wel op want weet gewoon mn wachtwoord maar als ik mn wachtwoord in toets dan valleen er opties weg met het gevolg dat ik mn boot niet kan veranderen:( dis egt triest snap er geen drol meer van.. ik zal het zelf hebben gedaan dus...:confused:

Reset je bios door de stroom er af,je batterij er uit voor een half uur,en hou je start knop een minuut in gedrukt.
Als je weet waar de reset jumper van je Bios op je bord zit zet die ook even om ,en er na weer terug.
Probeer er na nog eens.

Geplaatst door Marco1987
ik weet niet eens waar me bios zit!

doe dan alleen dit maar
Reset je bios door de stroom er af,je batterij er uit voor een half uur,en hou je start knop een minuut in gedrukt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan