Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roytjoo

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2005
Ik heb de Bios geflasht maar nu start de computer niet meer op en wil ik het weer terug zetten maar hoe moet ik dat doen ik heb een asus cuv4x moederbord

Laatst bewerkt:
Grofvuil !

Alleen als je de juiste flash hebt, en de pc een boot op diskette accepteerd kun je dit herstellen.
Anders: vuilnisbak !

De juiste flash waar moet ik die halen en hoe maak ik een boot disk

Bij Asus op de page. Maar waarom wilde je in eerste instantie de bios flashen?

Ik wou de Bios flashen omdat de pc me harde schijf niet kon partititioneren maar ik heb een aflash.exe en die op diskette zetten geeft geen boot disk

Laatst bewerkt:
Weet je ook de bios software versie en de bios datum?
Dus voor het flashen.

Hoe groot is die schijf dan wel niet?
Dan had je dus een tooltje nodig voor je schijf, en niet de bios.

met partition magic lukte het delen ook niet maar ik had voor de flash een datum van 9 2000 dacht ik en versie geloof ik 1005 als dat kan maar heel erg bedankt dat je zo snel reageert

alt + F2 is dit het scherm dat je dan krijgt waar je kan kiezen voor veilige modus/ bios menu of wat ?

Laatst bewerkt:
Paul-rt die sites had ik al maar je zei dat ik een bootdisk moet maken maar dan moet er buiten het bestand aflash.exe nog een aantal bestanden op toch om het een bootdisk te maken?

Oja en ik had een backup gemaakt van me oude bios met de tool waar mee ik de bios ook had geflasht van asus maar daar staat geen bestandextensie achter.

Dan die backup Flash terug zetten met die diskette,lukt dat niet .

Grofvuil

het lukt niet echt want waar haal ik deze vandaan "Kopieer AWDFLASH.EXE en BIOSFILE.BIN naar de diskette" van de link van Lange Pier

Een opstart diskette maak je door een floppy te formatteren via configuratiescherm > software -> opstartdiskette. Daarheen kopieer je aflash.exe & cv4x1005.awd
http://dlsvr03.asus.com/pub/ASUS/mb/flash/aflash221.zip
http://dlsvr03.asus.com/pub/ASUS/mb/sock370/pz133/cuv4x/cv4x1005.zip

Daarmee start je de computer op en bij de command prompt type je: aflash.exe In dat programma geef je dan de bios-filenaam cv4x1005.awd op. (Je eigen backup zou ook kunnen.)

Maar dan moet opstarten via floppy nog wel lukken. :confused: Ez Flash blijkt helaas alleen op nieuwere asus borden te zitten. :(

Vr.Gr. Egel.

moet ik mijn eigen bestand dan ook de extensie .awd toekennen?

waneer je een bios flash worden de instellingen weer naar de standaart gezet zo als je hem kocht.

dit wil zeggen als je een andere video kaart installeerd word die instelling veranderd.
wel nu een flash veranderd dit nu ook weer.
waar door de pc niet kan opstarten.

kijk in de bios of deze instellingen veranderd zijn en veranderd deze
kijk in het boekje bios instellingen van je pc (hopenlijk heb je die nog)

en als het goed is heb je ook een orginele cd van je moeder bord waar de orginele bios in zit deze kan je weer terug zetten door op een toets te drukken die in het scherm verschijnt links onder zo dra je de pc opstart zorg dat je de cd er dan in heb tis ff uitvogelen maar het werkt wel.

bij kiezen van veiligemodus met opdracht prompt enz kan ik er wel kiezen maar krijg ik vervolgens een blauw scherm met een fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan