Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.
Roytjoo zei:
het lukt niet echt want waar haal ik deze vandaan "Kopieer AWDFLASH.EXE en BIOSFILE.BIN naar de diskette" van de link van Lange Pier

Dat zijn omschrijvingen die de gedownloaden bestanden vervangen, die zul je dan eerst op moeten halen bij de mobobakker en deze op de flop zetten.

Als je niet in je bios kan komen omdat er foutieve bios is geflasht, hebben de reacties om wat in de bios te doen ook niet veel zin.:confused:

Roytjoo zei:
bij kiezen van veiligemodus met opdracht prompt enz kan ik er wel kiezen maar krijg ik vervolgens een blauw scherm met een fout

En bedankt, je zei dat de comp niet meer opstarte.:confused:

Sterkte ermee.

verder dan dara kom ik niet ik kan wel kiezen maar ik krig foutmeldingen

Lange Pier zei:
En bedankt, je zei dat de comp niet meer opstarte.:confused:

Sterkte ermee.

Dat snap ik dan ook niet meer,ook sterkte ermee:confused:

Ga daar eens mee aan de gang

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd//opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding.
En plaats dan die foutmelding eens hier,daar zien we meer aan.

Laatst bewerkt:
ik kan hem niet opstarten ik kom alleen bij het scherm waar ja kan kiezen uit veiligemodus, met opdrachtprompt en met netwerkmogelijkheden en ook og normaal opstarten. vervolgesn klik ik op een en dan laad de computer maar krijg ik vervolgens een foutmelding op een blauw scherm

Roytjoo zei:
ik kan hem niet opstarten ik kom alleen bij het scherm waar ja kan kiezen uit veiligemodus, met opdrachtprompt en met netwerkmogelijkheden en ook og normaal opstarten. vervolgesn klik ik op een en dan laad de computer maar krijg ik vervolgens een foutmelding op een blauw scherm

en kan je daar ook kiezen voor de laatste wel werkende instellingen voor hij niet wilde starten.

zo ja probeer die eens.

in beeld op de foutmelding staat boven aan session3_initialization_failed en dan onderaan staat Technische Informatie (mogelijk in het engels) *** stop: 0x0000006F (0x0000034, 0x0000000, 0x0000000, 0x0000000)

daar tussne staat ene verhaal Als dit de eerste keer is dat dit voorkomt enz

kan je echt niet in de bios komen als je op del druk tijdens het opstarten (ff die del vasthouden)

moet wel kunnen ik heb dit zelf ook een keer gehad maar kon toen wel in de bios komen en daar wat instellingen moeten veranderen toen starte hij wel op.

in exit
heb je daar staan
discard changes
load setup defaults
probeer die eens.

en in advanced
post complete report (enabled) zet deze op disabled als het er staat
speech post reporter (enabled) zet deze op disabled als het er staat

en je kan daar ook de opstart volg orde veranderen
b.v eerst floppy dan kan je eventuweel de oude bios terug zetten
en dan b.v cdrom zo dat je de bios via de cd terug kan zetten van je moeder bord
en dan pas de hd.

probeer dit eens uit

ik heb een asus a7n8x moederbord
ik weet niet welke jij heb die kan wel eens anders zijn

Laatst bewerkt:
Roytjoo zei:
iemand nog enige idee want het werkt niet :(
Heb je het terugflashen nog geprobeerd?

Een opstart diskette maken - A: rechtsklikken > formatteren kiezen > opstartdiskette aanvinken. (W98 - configuratiescherm > software -> opstartdiskette)
Daarheen kopieer je aflash.exe & cv4x1005.awd die je hiervan download:
http://dlsvr03.asus.com/pub/ASUS/mb/flash/aflash221.zip
http://dlsvr03.asus.com/pub/ASUS/mb/sock370/pz133/cuv4x/cv4x1005.zip

Daarmee start je de computer op en bij de command prompt type je: aflash.exe In dat programma geef je dan de bios-filenaam cv4x1005.awd op.

En heb je ooit een programma gebruikt om een grotere harde schijf te ondersteunen dan je bios aankon? Je schreef dat partitionering niet lukte.

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
sorry maar er staat bij mij geen opstartdiskette maken in Windows XP :confused:

en het is nu minder van belang of ik daarna heb gekeken of een programma gebruikt heb om een grotere schijf te ondersteunen maar dara heb ik niet naar gekeken. ik heb wel partition magic geprobeerd maar tevergeefs.

Laatst bewerkt:
Roytjoo zei:
Oja en ik had een backup gemaakt van me oude bios met de tool waar mee ik de bios ook had geflasht van asus maar daar staat geen bestandextensie achter.

heb je deze op een disk staan

zo ja ff de opstart instellingen aan passen in de bios als eerste de a zetten
dan disk in a doen opstarten.
dan moet je de A> promt zien type hier achter dir (druk enter)
nu kan je zien wat er op die disk staat
als daar b.v biosflash op staat zonder extensie
type je achter A> biosflash (enter) dan zal hij de bios terug zetten
werkt deze niet probeer een andere disk te maken op een andere pc
met de juiste bios van je pc
en probeer wat hier boven staat nog een keer.

Roytjoo zei:
sorry maar er staat bij mij geen opstartdiskette maken in Windows XP :confused:
Dat was voor W98 :)

In Xp: diskette in de drive doen - A: onder deze computer rechtsklikken en formatteren kiezen - daar de optie opstartdiskette aanvinken - op starten klikken.

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
het is gelukt met me eigen backup v 1004 was dat maar nu krijg ik dat blauwe scherm nog steeds:confused:

heb je zelf ooit een andere video kaart geinstalleerd
of een geluidskaart

dan moet je in de bios de instellingen voor je video veranderen
zo als de shadows en enz.
kijk eens goed in de bios en in je boekje (als je die nog heb van je pc)
dan moet je zomige instellingen van je video kaart het tegen overgestelde doen. dus disable

en zomige dingen op disable zetten
dit betekent dat je ff alles na moet kijken.
b.v advanced cpu exterialfreq (mhz) daar zal hij laag of te hoog staan
b.v die van mij staat op 166 doe ik deze hoger dan start hij hem op en krijg ik ook die blauwe scherm te zien. dus deze niet te hoog zetten

dus ff goed na kijken en uit proberen vooral die video gedeeltes
graphics aperture size (aan tal mb wat je video kaart is)
agp frequency
zo als agp
agp 8x support
agp fast write
enz

set de opstart ook weer anders eerst de c dan de rest

Ik heb Windows Xp geformateerd en werkte ik heb met de Cd van Windows Xp voor elkaar gekregen, jammer genoeg is alles wel weg maar de pc werkt weer :D

Heel erg bedankt voor de medewerking en voor de snelle reacties. Sorry voor de soms onduidelijke beschrijvingen maar ik zat gewoon te balen als een stekker en wou het zo snel mogelijk fixen maar nogmaals bedankt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan