Bios???

Status
Niet open voor verdere reacties.

aychra

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
hey
ik wil graag leren wat je allemaal met de bios kan doen en waar
het liefst tot in de detail maar al weet iemand het globaal ik ben er erg blij mee:thumb:

dank

bedankt voor jullie reacties ik heb wel wat aan die paginas maar er staat niet in wat je bijvoorbeeld met de cmos-setup kan doen

of heb ik dt over het hoofd gezien?

http://hardware.computerpech.nl/bios-functies.html

Klein linkje om wat te weten over de bios, is niet heel veel maar ik weet zeker als je een goeie zoekopdracht in google gooid dat je heel ver komt :thumb:

ik heb een aardig tijdje gegoogled (ander zou deze vraag een beetje nutteloos zijn) maar ik ben niet echt verder gekomen dan dit

BIOS
het bios is een chip op het moederbord bij het starten van de pc worden deze programmas gestart en gecontroleerd of er niks met de belangrijkste apparaten van het moederbord
als dit is gedaan word het besturingssysteem gestart

voordat het bestuuringssyteem word gestart word worden de apparaten geinitialiseerd
<- wat betekend dit?
dit gebeurd allemaal tijdens de power on self test

teminste hier kwam het op neer en ook nog een heel stuk over de cmos en de flash bios

maar hier gaat het mij niet om ik wil graag weten wat je in de bios kan doen (dat blauwe scherm)
met de CMOS setup bijvoorbeeld

Dan denk ik dat je best een handleiding van een mobo neemt, en daar kijkt. De verschillende settings worden daar uitgelegd.

harstikke bedankt voor de reacties die hcc testbank lijkt me aardig goed ik zal het verder bekijken

ps: misschien is het een domme vraag maar wat is een mobo?

Laatst bewerkt:
Ik zie dat je net lid bent van Helpmij...
En je merkt dat je direct geholpen wordt met je vragen,
wat mij een beetje verbaast is dat je ALLES wilt weten over her BIOS en blijkbaar nog nergens ZELF hebt gezocht. Als je zo nieuwsgierig bent zou ik niet zoveel vragen hier en meer zelf uitzoeken->bv via google en/of wikipedia oid.
Je lijkt wel iemand die een werkstuk moet maken over het BIOS :D :D

Ik zie dat je net lid bent van Helpmij...
En je merkt dat je direct geholpen wordt met je vragen,
wat mij een beetje verbaast is dat je ALLES wilt weten over her BIOS en blijkbaar nog nergens ZELF hebt gezocht. Als je zo nieuwsgierig bent zou ik niet zoveel vragen hier en meer zelf uitzoeken->bv via google en/of wikipedia oid.
Je lijkt wel iemand die een werkstuk moet maken over het BIOS :D :D

al had je de hele post gelezen had je gezien dat ik al aardig wat had opgezocht.
maar ik kon echt niks vinden over de bios zelf (chipset features enz.)

ps. ik doe dit niet voor een werkstuk ik ben gewoon een freak die wil weten hoe de bios in mekaar steekt want ik heb hier al een paar problemen mee gehad toen ik een stel oude pc's inmekaar stak.

pps: ik zal kijken of ik wat kan vinden met handleiding moederbord

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan