bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

rijnwijk

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2007
Berichten
12
als ik de computer opstart kom ik gelijk in een scherm met als titel:Awardbios setup utility.Zodra ik daar save en exit heb ingedrukt doet hij verder niks.
Wat kan dit zijn
Help mij
 
Je drukt op save en exit... Met andere woorden het is goed mogelijk dat het probleem veroorzaakt woord door foute instellingen die je hebt opgeslagen.
Reset je bios eens.
 
Ik denk eerder dat de batterij op het moederbord leeg is.
Hierdoor kan het BIOS de instellingen niet meer onthouden waardoor het tijdens het opstarten steeds opnieuw ingesteld dient te worden.
 
Dan zou het toch gewoon de standaardinstellingen aannemen? Aangezien je moederbord weer stroom krijgt van het net van zodra je hem aanzet...
 
Hij neemt wel de standaardinstellingen aan, maar wil bevestiging dat het de goede instellingen zijn welke de gebruiker wenst.
 
Wij hebben zelf al met F8 en F10 en F5 geprobeerd, maar hij gaat niet verder.
Mijn reset knop op de computer doet het ook niet.

Maar mocht het nu zijn dat de battery leeg is van mijn moederboard. Is deze dan wel te vervangen. Of is dat een heel duur geintje?

En ben ik niet al mijn gegevens kwijt.

Linda
 
De batterij welke op je moederbord zit is in 99% van de gevallen een grote knoopcel:
[smallimg]http://www.datarecording.nl/Html/Images/knoopcel-400M.jpg[/smallimg]

Deze kan je vervangen zonder verlies van data van wat op je Harde schijf staat enzo :)
 
Laatst bewerkt:
Het blijft vreemd dat je je computer niet kan opstarten nadat je de standaardinstellingen zou hebben gesaved. Maak je pc toch maar eens open, haal dat batterijtje er voor 10 min uit, steek het er terug in, maak alles terug dicht en probeer het nog een keer.
 
bios.

Bedankt.
Ga eerst met de battery aan de slag. En anders zien jullie mij vanavond weer met een vraag.

Kan een battery al na 3 jaar leeg zijn?
 
hallo

Heb net de battery eruit gehaald en na 20 minuten er weer in gedaan.
Maar hij komt nog steeds niet verder.
Linda
 
Hallo Heb de battery eruit gehaald. Maar heeft niet mogen baten. Hij komt nog steeds niet verder.

Kan het nog iets anders zijn of moet ik de battery toch maar vervangen voor een nieuwe?
Help mij astublieft.

Hij komt niet verder dan het scherm van de bios.
Linda
 
Mensen hartelijk dank voor de hulp.
Had eerst de CPUspeed te hoog staan.
Na aanpassing doet hij het weer.
Fantastisch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan