Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

sus666

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2008
hey, ik heb een hasee van me broer uit china gekregen, alles werkte prima todat ik een virus kreeg, nu ik m restart laad hij windows en dan krijg ik een zwart scherm.

Dus ik probeer de hardeschijf te formateren maar ik kan niet in de bios komen zodat ik via me CD kan starten.

Ik heb alle F keys geprobeerd, hij blijft naar het windows menu gaan ( windows in safe mode starten, windows normaal starten etc) hoe kan ik dit fixen? :(

Laatst bewerkt:
nee, ik heb alle F keys geprobeerd, f1 t&m f12, ook DEL geprobeerd maar hij blijft maar naar het windows menu gaan waar je kan kiezen voor veilige modus of normale modus etc.

F8 zou gewoon moeten. Dat is bij iedereen zo neem ik aan.. Maar waarschijnlijk heb jij dit al gedaan.

Hangt er toevallig een USB keyboard aan deze PC of laptop?
Dan werken deze toetsen meestal niet.
Gebruik dan eens een PS2 toetsenbord als je deze aansluitig op je laptop hebt zitten

Laatst bewerkt:
je probeert vanuit het windows startscherm in je bios te komen?
dit gaat niet lukken. je moet als je pc opstart gelijk op de toets drukken.
houd hem niet in maar druk net zolang tot je er in zit.

als je niet weet welke toets het is doe dan dit:
doe je beeldscherm aan. start nu je pc kijk wat hij zegt.
hij moet zoiets aangeven als bios:f1 of press DEL to setup.

hey, nee ik probeer in de bios te komen elke keer nadat ik m heb ge-reboot maar hij blijft maar naar het Windows selectie menu gaan (veilige modus, veilige modus met netwerk etc)

Maar ik liet me laptop laast een keer aanstaan en uiteindelijk kwam in toch in windows, alles gaat ongeloofelijk sloom door dat virus, is het mischien mogelijk om de bios settings te veranderen in windows zelf, of is het mogelijk om te formateren in windows?

als jij vanaf de cd wilt booten zul je dat eerst in je de bios in moeten stellen.
als je een beetje handig bent kun je de hardeschijf eruit halen en met een speciale conector in een gewone pc plaatsen. en vanaf de pc dus windows opnieuw instaleren.

hm dat is helaas niet mogelijk, kan ik bijv gewon niet system 32 deleten en dat ie dan nadat ik hem re-boot niet meer naar het windows selectie menu gaat?

Even voor álle zekerheid en duidelijk:

wannéér begin jij met het drukken op één van de functietoetsen om het bios binnen te komen? De vraag nog anders gesteld: wát zie je op je monitor als je voor de eerste keer bijvoorbeeld F2 (of een andere toets) indrukt om in het bios te komen?

je kunt met norton ghost een image maken en wegschrijven naar een cd/dvd.
en dan dingen met je systeem gaan proberen want dan heb je altijd een backup.

Even voor álle zekerheid en duidelijk:

wannéér begin jij met het drukken op één van de functietoetsen om het bios binnen te komen? De vraag nog anders gesteld: wát zie je op je monitor als je voor de eerste keer bijvoorbeeld F2 (of een andere toets) indrukt om in het bios te komen?

Ik begin te drukken als ik me password heb ingetypd (niet die van windows), dan kom ik vervolgens bij een scherm waar je kunt kiezen of je windows in veilige modus wilt starten of veilige modus met netwerk mogelijkheden etc.

En goed idee kipneck, kzal het proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan