Bios

• Onderwerp starter Onderwerp starter Renna
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Renna

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Ik ben nog aardig een computer leek kan ik wel zeggen, maar ik heb nu toch min of meer mijn eigen systeem in elkaar gezet. Alleen, hoe nu verder...
In de handleiding van het moederbord staat natuurlijk het nodige over de BIOS en een besturingssysteem maar wel allemaal in het engels.
Ik heb Windows Xp home edition maar eerst moet ik nog in de BIOS komen.
Weet iemand een site waarop het duidelijk stap voor stap beschreven staat, want ik durf het niet zo goed aan. Kom ik al in de Bios als ik m opstart, of moet ik een toets indrukken. Wat te doen bij verschillende piepjes... Wanneer moet ik Windows gaan installeren en hoe dan..:shocked:

Ik ben nog aardig een computer leek kan ik wel zeggen, maar ik heb nu toch min of meer mijn eigen systeem in elkaar gezet. Alleen, hoe nu verder...
In de handleiding van het moederbord staat natuurlijk het nodige over de BIOS en een besturingssysteem maar wel allemaal in het engels.
Ik heb Windows Xp home edition maar eerst moet ik nog in de BIOS komen.
Weet iemand een site waarop het duidelijk stap voor stap beschreven staat, want ik durf het niet zo goed aan. Kom ik al in de Bios als ik m opstart, of moet ik een toets indrukken. Wat te doen bij verschillende piepjes... Wanneer moet ik Windows gaan installeren en hoe dan..:shocked:

Hoi Renna,
Als jij XP wilt installeren moet je mischien in de Bios komen, probeer eerst zonder Bios--> stop de XP cd erin, en kijk of de CD automatisch opstart d.m.v. de melding: (Druk op een toets om de computer van de cd optestarten)

Als dit niet automatisch gaat is de Bios van toepassing...de bios is niets apparts.
Als je de computer aan hebt gezet. zie je wel zoiets van: druk op f10 /f8 /del voor bios. Dan kom je in een menu waar je allerlei dingen kunt aanpassen. zoek hier naar de "Boot sequence" (boot volgorde) ZOrg dat CD-rom als eerste komt te staan.

Piepjes...bij het opstarten krijg je zowieso piepjes...dit hoeft niet ernstig te zijn. kijk voor meer informatie op:

http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

succes ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan