Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Op twee asus laptops heb ik een bios onder een andere vorm. Bestaat de mogelijkheid om op beide de nieuwste (uefi). De ene zit in GPT en de andere in MBR. Bios 1.jpgBios 2.jpg

Ik ben verwonderd dat het mij niet lukt om de nieuwste er op te krijgen omdat dit veel eenvoudiger is.

Ik ben verwonderd dat je zo’n volslagen onbegrijpelijke zin kan typen…. Wat bedoel je in hemelsnaam? De bios schermen zien er verschillend uit, maar de werking is echt niet anders. Je zal mij niet horen vertellen dat de ene variant beter werkt dan de ander. Je vertelt ook niets over (de leeftijd van) de twee laptops, die dus blijkbaar verschillende biossen hebben?

Nee, en jij geeft geen antwoord op mijn vraag. Wil je geholpen worden, of niet?

Ok, sorry.
Mijn Asus notebook is van 2016 -Bios versie X302LA.206 17/04/2019 - Bios modus: UEFI- Verdeeld in 3 ârtities- Partitieschijf: GPT-
Windows 10 (Vooheen Windows 8) BIOS: oudere versie, waar ik kleine problemen heb (of had) de bios te openen evenals om de boot priority in te stellen (usb-schijf-Windows mgr). Niet geschik voor 2011.
Mijn Asus laptop (Asus Vivobook Pro 17, is van 2018 - Bios versie X705UDR317 17/04/2019 - Bios modus UEFI- 4 partities -schijf MBR. Is klaar voor Windows maar niet uitgevoerd omdat ik met met eigen Office 2000 CD werk en nog steeds twijfel of, de eigen ontwikkelde Excel toepassing, de overschakiling wel zou overleven...
Hopelijk is de info voldoende.

Als ik het goed begrijp zal ik geen antwoord (en) meer ontvangen. Schrap mij dan meteen uit jullie lijsten en stuur mij ook geen emails meer met "wat ik zou gemist hebben"
Toch bedankt voor de hulp de 22 laatste jaren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan