Biosprobleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkfiering

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2010
Hallo,

Omdat mijn computer traag werd,ben ik in de bios gaan kijken.
Bij CMIOS heb ik,per ongeluk,yes gegeven bij het saven,daarna startte mijn computer niet meer op.
Kan dit de oorzaak zijn?

Als jij alleen maar hebt 'gekeken' en dus niets hebt veranderd, dan is er dus ook niets aan je instellingen veranderd.

2 vragen intrigeren mij:
1. welke 'onbenul' heeft jou geadviseerd om bij een traag geworden pc naar het bios te gaan en
2. welke onbenul heeft jou geadviseerd wát in het bios te veranderen?

Hallo,

Ik ben zelf de onbenul,want niemand heeft mij geadviseerd.
Ik heb overigens wel wat veranderd,ik heb op de vraag:Save to CMIOS en exit BIOS YES gegeven en
daarna was er geen opstartmogelijkheid meer.

Groeten,Henk

Saven is niets anders dan de waardes bewaren en als jij geen waardes hebt veranderd, heeft het saven niets meer en niets minder tot gevolg gehad dan dat de huidige waardes nogmaals werden bewaard. Dát kan dus niet de reden zijn voor het niet opstarten.
Blijft de vraag wélke waarde(s) je dus hebt veranderd alvorens je gesaved hebt.
De oplossing is even simpel als (mogelijk) vervelend : start opnieuw op in het bios en zoek naar de 'Standard values' en laat daarmee saven. Je bent dan wel al je door de pc bouwer ingestelde (eventuele) extra biostweaks kwijt.

Tot zover bedankt voor de beantwoording en i.v.m.tijdgebrek ga ik er morgen mee aan de slag en zal de uitkomst laten weten.

Groeten,Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan