Biosscreen blijft lang vasthangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kristofvinck

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2004
Berichten
64
Er zijn al gelijkaardirge problemen vermeld, maar heb nog geen oplossing gevonden

Mijn probleem is als ik men pc opstart dat het biosscreen heel lang blijft steken. Na 5 minuten springt hij over naar media juke box ofzo en daar kan ik dan pc booten. Daarna duurt het ook weer een tijdje voor ik op het windows menu zit.

Weet niet het echt het probleem, heb het precies pas na de nieuwe windows-update die onlangs automatisch is geinstalleerd. Zeker ben ik het niet, ik hoop allesinds niet dat het aan het gebruik van men nieuw toetstenbord en muis ligt.
 
Als hij in de bios blijft hangen, heeft het niets met updates te maken, hang de oude muis en toetsenbord eraan, en je weet het.

Ook in de bios de USB istellingen nalopen, indien het een UB muis en tokkelbord betreft.
 
Heb geprobeerd terug te gaan naar oude keyboard en muis, maar veel blijkt het niet te helpen (indien het wel zo zou zijn dan zit ik met een nieuwe muis en keyboard voor niets :s). Had voordien een draadloze muis en draadloos keyboard, maar heb nu enkel nog een draadloze muis. Nieuwe muis en keyboard zijn wel al een week aangesloten en nu pas heb ik last.
 
De jumpering en aansluitplaats van de devicis staan ook goed?
Master aan het eind van de kabel, slave in het midden?
Wat is er nog meer aangesloten, alvorens dat probleem begon?
Haal alle niet gebruikte USB apparaten eraf, en test het opnieuw.
 
Eerste twee zinnnen snap ik niet goed.

Tis wel zo dat ik eerst wel een nieuwe muis had aangesloten die andere wireless controle had dan mijn keyboard. Paar dagen erna heb ik draadloos keyboard weg gedaan en vervangen door keyboard met draad. Andere apparaten zijn er niet meer bijgestoken al mijn usb's zitten vol 1voor internet en 1 voor printer, maar die staken er al jaren in.

Het energieverbruik van keyboard speelt dat rol? Het is wel 1 met lichtjes op de toetsen en lcd-scherm.
 
Nogmaals, zet die oude spullen erop, en kijk of je nog steeds dat probleem hebt.

Ik kan er geen touw meer aan vastknopen, met al die tegenstijdige antwoorden.


Enne, over die 2 zinnen, heb je iets veranderd aan de harde schijven en/of cd/dvd devices?

Jumpers worden gebruikt om die dingen als master of slave te laten werken, en moeten dan ook op de goede plaats, aan de kabels hangen.
 
Nee, daar heb ik niets aan gedaan, kom zelden in mijn pc.


Klinkt onduidelijk maar het zit zo
Oude spullen
Draadloos Keyboard
Draadloze muis

1ste nieuwe koop
Nieuwe logitech draadloze muis
en het oude draadloze keyboard heb ik nog

2de nieuwe koop na enkele dagen
Nieuw keyboard met draad

Kan het zijn dat nieuwe draadloze muis en oud draadloos keyboard frequentie op elkaar afgestemd hebben en door het vervangen van keyboard problemen gekregen heb?

Ja zal nog is alles vervangen door oude spullen, maar heb ik allesinds al gedaan en dat hielp niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan