biosupdate nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dikke heu

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Wie o wie heeft dit vaker gedaan, heb net een Q8300 in m'n mobo (asus p5b) gefrot, kom echter niet verder dan het asus opstartscherm, weer eruit getrokken...Met de oude dualcore ging ie wel weer,cpu van marktplaats... oh nee he!Nou ja, niet gelijk van het slechtste uitgaan en verder kijken.Na wat speurwerk puzzeltje verder voor elkaar (denk ik) door een bios update te downloaden. Maar hoe moet ik die nu verder toepassen, of ziet het systeem die automatisch als ik die quad er in stop en de boel aanzet? Dat zal toch niet? heb dus al wel biosupdate gedownload, maar moet ik dat dan nog ergens naartoe verplaatsen?? ook een beetje zonde om elke keer vergeefs m'n cpu erin te stoppen en eruit te trekken (probeer zorgvuldig te blijven maar dat wordt wel steeds moeilijker naarmate ik m'n geduld verlies!
Iemand wijzer als ik?op de asussite vond ik een update voor nieuwere cpu's, weet niet of die nieuwer is als de versie die ik had, deze heb ik dus maar gedownload, maaaar.......hoe pas ik die toe??
zou heel blij zijn met de info

Laatst bewerkt:
Sommige ASUS moederborden hebben een upgrade functie in de BIOS. Indien je zoiets niet hebt zijn er twee mogelijkheden, afhankelijk weer van het type moederbord.

1) een update programma dat je kan gebruiken in windows en dan de binary die je hebt gedownload naar je bios plaatsen
2) een DOS opstart CD maken met daarop het update programma en de binary.

*edit* even gezocht: je moederbord zou EZ-flash moeten ondersteunen: usb disk met je file; ez-flash kiezen bij opstarten, dan zou het moeten werken. je cpu zou gesupport moeten zijn bij bios 2001 en hoger

Laatst bewerkt:
Een bios update zou een oplossing kunnen zijn :)

Vaak moet je die gedownloade bios op een diskette of een usb stick zetten, waarna je ze met een flash progsel kan flashen. De meeste Asus'en hebben ook zoiets ingebouwd. Dus nog even je oude processor erop, of in ieder geval de processor waar mee je systeem het wél doet, en dan flashen maar :)

Nadat je de instellingen geschecked hebt, kun je de nieuwe processor erop zetten om te proberen of het nu wel werkt :)

Suc6! ;)

Helemaal geweldig! laatste biosupdate geflashed (stond op asussite voor nieuwere geheugens in de omschrijving!?) en presto!
Bedankt allemaal voor de aandacht en de moeite!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan