Bioswachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wen

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2003
Berichten
36
hoi hier ben ik weer.

ik heb hier een probleem met een laptop. daar zit nl een bioswachtwoord op, we kunnen niet bij de cmos batterij komen om deze eruit te halen en alles te resetten maar ik had begrepen dat er tools zijn om dit goed te kunnen krijgen..

maar.... hier komt het ... ik kan nergens een tool vinden die echt werkt... wie o wie kan mij helpen

groetsels wen
 
Die methodes hebben bij mij nog nooit gewerkt, de beste manier is de batterij er uit te halen...
Ze kan er altijd uit... one way or the other
 
deze niet. het betreft een compaq laptop en je kunt normaal gesproken de gehele laptop uitelkaar halen maar deze niet omdat je bij het uitelkaar halen van de laptop de cdrom er ook uit moet verwijderen omdat daar onder zich schroefjes bevinden die ook los moeten.

De cdrom krijgen wij er met geen mogelijkheid uit, we hebben al het kabeltje van de batterij losgetrokken en zo laten staan maar zonder resultaat.
 
Zit er op het moederbord geen dipswitch waarmee het biospassword kan uitzetten?
 
Volgens mij is het standaard bioswachtwoord bij compaq gewoon "compaq"
 
misschien stomme vraag maar wat is een dipswitch?
 
hadden we al geprobeerd.. dat Compaq maar dat werkte helaas ook niet. een user hier heeft het veranderd maar weet niet meer waar naar :(
 
Een veel gebruikt wachtwoord bij compaq is "smdconsumer" niet alleen als bios achterdeur maar ook voor hun beveiligde zip bestanden.
 
Geplaatst door Wen
misschien stomme vraag maar wat is een dipswitch?
Stomme vragen bestaan niet op Helpmij.:)
Kijk ff naar deze afbeelding van een dipswitch.
Het blauwe is de dipswitch.
dipswitch.jpg


Dipswitch

Dip-schakelaar. Kleine schakelaartjes die op een printkaart of in een printer zitten om instellingen te kunnen maken. Kleine tuimelschakerlaartje, waarmee standaardinstellingen blijvend veranderd kunnen worden. Dipswitches treft u meestal aan in groepjes van 4, 6 of 10.
Bron;
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3
 
Jammer, dan heb ik ff geen optie meer.
Ik dat hoop andere die wel hebben.:)
 
armada v300 bios versie 1.35
ik had al wat tools gevonden maar dan moest je weten of het een AMI bios of een AWARD bios was het kan ook nog een PHOENIX zijn maar goed als ik dat weet kom ik ook wel een eindje verder maar ook op de site van compaq kon ik niets vinden.

ik heb compaq ook gesproken maar dit zonder resultaat zij wisten ook niets van een backdoor password
 
Madboot zegt dat je in twee muisklikken in het BIOS komt. http://www.madboot.com/index.php
Misschien een optie om deze opstartdiskette te maken?

-- Can't Get in to your bios, Reset It With two Mouse Clicks.
 
hi Xanax dat had ik al geprobeerd en ik kwam niet verder als een biosnummer maar niet wat voor eentje het is..
 
Met MadBoot helaas niet gelukt hij zit er nog steeds in :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan