BitComent traag! Is dat normaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daphne82

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Hallo,

Ik download met BitComent 0.70. En moet eerlijk zeggen dat het niet erg snel gaat! Gemiddeld 10kb/s!

Is dit normaal?

Zo nee, heeft iemand een handleiding dat ik hem anders moet instellen of kan iemand me uitleggen hoe!

Of is er een ander prog wat beter/sneller is!?!?

Het kan meerdere oorzaken hebben.
Je bent afhankelijk van het aantal seeders waar je het van download.(hoe meer mensen het compleet op hun pc hebben hoe hoger je download).
Heb je je poorten in je firewall/router/modem open staan.
Heb je hiermee ooit wel hogere snelheden gehaald?
Wat voor een down en upload heb je zelf?
http://www.duken.nl/content/view/38/24/
hier wat info.

Laatst bewerkt:
maikel9 zei:
Het kan meerdere oorzaken hebben.
Je bent afhankelijk van het aantal seeders waar je het van download.(hoe meer mensen het compleet op hun pc hebben hoe hoger je download).
Heb je je poorten in je firewall/router/modem open staan.
Heb je hiermee ooit wel hogere snelheden gehaald?
Wat voor een down en upload heb je zelf?
http://www.duken.nl/content/view/38/24/
hier wat info.

Kwa Firewall maakt het niet uit! Als ik die uitzet dan maakt het kwa snelheid geen verschil.

Snelheid internet: 108Mbps

NOG EFFE SNELHEIDSTESTJE GEDAAN (ZIE RESULT)

Download 707.2 KByte/sec
Upload 82.3 KByte/sec
Connection 796.0 Conn/min

Het hangt bij bitcomet gewoon van het aantal seeders af ,klaar uit

Toch is het afhankelijk van het aantal "seeders", zoals eerder aangegeven. Als je iets download met weinig seeders, zul je een lage snelheid houden.

Wil je met snelheid downloaden, dan kun je overwegen om via Nieuwsgroepen te gaan downloaden en dan via een betaalde server.

Laatst bewerkt:
Zouden jullie een ander p2p prog adviseren dan? Of maakt dat geen bal uit?

Maakt niet veel uit kijk ff hoeveel seeders je hebt op die download dan weet je of het hieraan ligt.

maikel9 zei:
Maakt niet veel uit kijk ff hoeveel seeders je hebt op die download dan weet je of het hieraan ligt.

Had er net een met 3 seeders die ging 200kb/s en ook verschillende met 3 en die gaan 5kb/s.

Kijk als je een film download van 1 seeder en die heeft zijn upload ingesteld met 10 kb zal je nooit meer krijgen.
Het verschilt dus idd. een hoop.

Oke maar het maakt dus niet uit met welke je precies download??? Want als ik hier kijk:
LINK
dan zie ik dat Shareaza dus veel meer bezoekers online heeft! Maakt dat dan ook weer uit?

Daphne82 zei:
dan zie ik dat Shareaza dus veel meer bezoekers online heeft!
Niet het aantal bezoekers online zegt iets. Als zij allemaal alleen maar willen downloaden heb je niets aan ze.

Belangrijk is of mensen die bijvoorbeeld een film hebben gedownload, daarna niet meteen de verbinding verbreken, maar doorgaan met uploaden.

Als jij je film binnen hebt, laat dan BitComet openstaan en blijf je het netwerk dus voeden, als Seeder, met die film?

Zo ja, dan ben jij erg nuttig voor mensen die de film ook graag willen hebben en hoe meer mensen net zo doen als jij, hoe sneller de downloads voor alle gebruikers zullen zijn.

Boeing_737 zei:
Niet het aantal bezoekers online zegt iets. Als zij allemaal alleen maar willen downloaden heb je niets aan ze.

Belangrijk is of mensen die bijvoorbeeld een film hebben gedownload, daarna niet meteen de verbinding verbreken, maar doorgaan met uploaden.

Als jij je film binnen hebt, laat dan BitComet openstaan en blijf je het netwerk dus voeden, als Seeder, met die film?

Zo ja, dan ben jij erg nuttig voor mensen die de film ook graag willen hebben en hoe meer mensen net zo doen als jij, hoe sneller de downloads voor alle gebruikers zullen zijn.

Dus het is niet zo dat hoemeer mensen downloaden hoe sneller het gaat, want dat is toch zo bij kazaa?

Als je met BitComet, of welke dan ook, aan het downloaden bent, dan ben je tegelijkertijd aan het uploaden,

behalve als door jou de uploadcapaciteit op nul is gezet..

Het punt is dat bijna iedereen die zijn film of bestand binnen heeft, de verbinding verbreekt.

En juist het open laten staan van je verbinding en dus het doorgaan van uploaden naar andere gebruikers is uiterst belangrijk,

vooral omdat je uploadcapaciteit dan omhoog kan gaan.

Daarop is het hele .torrent en P2P-systeem gebaseerd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan