Bitcomet probleem NAT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Doe eens een paar afbeeldingen van hoe je portforwarding staat ingesteld op de draadloze router? Misschien is daar wat misgegaan?

In mijn handtekening kun je zien hoe je die kunt maken.

Tijs.

:: hier zijn de plaatjes:

(ik heb het ook met deze poort geprobeerd, maar werkt ook niet:

Bijlagen

• Speedt 510 napt.JPG
    Speedt 510 napt.JPG
    70,7 KB · Weergaven: 41
  • Wireless virtual.JPG
    Wireless virtual.JPG
    61,1 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Je ziet het al in het tweede schermpje: Daar is geforward naar 192.168.1.1, niet naar 192.168.1.136. Bovendien heb je het vakje Enabled niet aangeklikt, en dus is die portforwarding dan niet ingeschakeld.

Doe het volgende:
1. Je zet op je pc je tcp/ip instellingen (ip-adres) niet meer vast, en dus laat je DNS en IP-adres toewijzen door de wireless router. Herstart je pc daarna. Daarna kun je je pc rechtstreeks uit dat keuzemenuutje kiezen bij PC(Server). Doe dat dan ook.
2. Vergeet dan ook niet om het vakje Enabled aan te vinken.
3. Klik op Update selected server.

Zet natuurlijk in BitComet ook je poort op 21656, maar dat zul je al wel gedaan hebben, neem ik aan.

Tijs.

Je tcp/ip instellingen al op Automatisch gezet (zie bijlage), de pc daarna herstart en daarna de portforwarding aangepast, zodat je in het PC(Server) gedeelte je eigen pc-naam kon opzoeken, die op Enabled gezet en Update selected server gedaan?

Tijs.

Bijlagen

• tcp-ip_automatisch_toewijzen.JPG
    tcp-ip_automatisch_toewijzen.JPG
    39,1 KB · Weergaven: 26
Bij uitzondering ben ik bereid buiten het forum in de instellingen nog een keer met je na te lopen via Hulp-op-afstand.

Stuur MSN gebruikersnaam via e-mail van het forum naar me toe, en ik neem contact met je op: Klik op mijn naam in de linkermarge van dit bericht, kies voor "Stuur een e-mail naar dnties".

Zet ook (indien nog niet gebeurd) alvast Hulp-op-afstand aan: Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl
tabblad Verbindingen van Buitenaf
Vink aan (indien nog niet gedaan): Hulp op afstand mag vanaf deze computer worden gestart.
Druk op Ok.

Ervaringen zal ik posten hier op het forum, zodat anderen ook weten hoe het ermee afgelopen is.

Ik zie mailtje wel verschijnen.

PS: Ik ben nu op mijn werk, dus het zal wel vanavond worden voordat ik contact kan opnemen via MSN.

Tijs.

Ok, het probleem is opgelost.
1. Ergens in de portforwarding van de Speedtouch 510 stond 1 cijfertje verkeerd in het poortnummer voor TCP.
2. Bitcomet was op een gegeven moment 2x opgestart, zo leek het.
3. Wat kleine aanpassingen gedaan in de verbindingsinstellingen van BitComet, maar die hebben er waarschijnlijk niet direct mee te maken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan