bitdefender 9 firewall probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

alive

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
Hallo

Ik heb als antivirus, firewall,.. bitdefender 9.
en voor online games of p2p programma's ben ik verplicht mijn firewall uit te schakelen anders kan ik niet online gamen of bestanden downloaden (p2p).

ik heb dit probleem al een tijdje, en deed het voordien altijd zonder firewall (:eek: ) maar wil dit graag ne keer oplossen.

in bijlage heb ik een screenshot genomen van mijn instellingen van bitdefender 9 (firewall)
je zult zien dat ik alle mogelijke toegang heb verleent om

age2_x1.exe en aan azureus

in verband met azureus, je kunt uw poort testen bij het instellingen, met mijn firewall "aan" krijg ik iets van "nat error" als ik mijn firewall uitschakel krijg ik "ok", dus het ligt zeker aan mijn firewall.
Ik had vroeger emule, en daar moest ik mijn firewall uitschakelen want anders was ik "low id", zonder firewall was "high id".
zelfde probleem om te gamen, AOE2 kan ik niet online gamen met firewall. (en andere games...)

iemand een idee?

Bijlagen

• bitdefender9prob.JPG
    bitdefender9prob.JPG
    95 KB · Weergaven: 64
Verwijder alle regels van azureus.exe eens en start het programma Azureus weer.
Geef dan toestemming voor het bereik van alle poorten, niet alleen poort 80.

En gebruik je een router / modem met ingebouwde firewall of niet?

heb ik al meerdere keren gedaan, ik kan elke regel uitzetten, daarom ook dat je 3 regels ziet over Azureus.
toen het de eerste keer niet lukte, schakelde ik de 1ste uit en automatisch komt er een 2 tevoorschijn, en heb d

heb het weer gedaan, die 3 regels verwijderd, heb azureus opgestart en krijg een bericht van bitdefender, heb "alle verkeer van deze toepassing toestaan" gekozen en is nog steeds "nat error", zonder firewall is het ok.

ik heb geen ingebouwde firewall (enheb geen router) en mijn firewall van XP staat uitgeschakeld. (met Norton had ik die *#*# problemen niet)

Laatst bewerkt:
Dan moet je poorten openen, in de Bitdefender firewall, kijk eens waar en hoe dat mogelijk is.
Vaak bevindt deze optie zich onder Rules / Regels of Advanced / Geavanceerd.

Je kan in het instellingenscherm van Azureus zien welke poort er gebruikt moet worden, naar welke poort er geluisterd moet worden ( listening ).
Die moet je dan openen in Bitdefender.

Laatst bewerkt:
Heeft de Bidefender firewall ook een Stealth modus, zo ja schakel die eens uit.

Laatst bewerkt:
mijn stealth mode is altijd uitgeschakeld bij mijn firewall.

ik heb mijn poort ingegeven, azureus raad me poort 18098 aan, met firewall lukt het me niet, als ik mijn firewall uitschakel is het ok (dus het ligt aan mijn firewall)

in bijlage een screenshot voor een regel zelf in te voegen.

iemand die me kan vertellen hoe ik het volgens jullie moet invullen?
als er iemand ook bifdefender 9 heeft, en een p2p programma gebruikt, neem eens een screenshot van die regel, want ik weet echt niet waaraan dit probleem ligt, ik denk dat ik alles doe zoals ik het moet maar het lukt me niet.

ik heb al meerdere keren die poort ingevoegd, maar het lukt me niet om "nat ok" te hebben bij azureus.
als ik die poort of een andere poort gebruikt zonder firewall, heb ik direct "nat ok", als ik mijn firewall gebruik, duurt het +- 10 sec en dan krijg ik "nat error"

Bijlagen

• bitdefender9prob.1.JPG
    bitdefender9prob.1.JPG
    48,9 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Je kan in Azureus kiezen dat er een andere poort gebruikt moet worden.
Dan kan je in de Bitdefender firewall een andere poort openen.

ik had vergeten in mijn vorige post de screenshot bij te voegen

bij azureus zie ik

"inkomendeTCP luister poort" ik heb een andere poort genomen

in bijlage screenshot van de regel voor die poort, werkt nog steeds niet

doe ik iets fout met die regel?

Bijlagen

• bitdefender9prob.6881.JPG
    bitdefender9prob.6881.JPG
    44,8 KB · Weergaven: 60
Kan je bij Richting aangeven dat het uitgaand en inkomend moet en bij Protocol alle protocollen ( TCP en UDP ).
En bij die andere poort ook het gehele bereik.

heb ik ook al geprobeert, hier de screenshot, heb ik heb het ook al gedaan met die instellingen + poort bijgevoegd.

vind het zeer raar, ik zal een mailke moeten sturen naar Bitdefender, om uitleg te vragen!:eek:

Bijlagen

• bitdefenderV9prob1.JPG
    bitdefenderV9prob1.JPG
    44,6 KB · Weergaven: 57
Als je deze regel hebt en hebt opgeslagen, zou ik niet meer weten wat er dwars zit.
Misschien toch die ingebouwde firewall in router / modem.

Start - uitvoeren - cmd - OK - ipconfig /all en dan Enter ingeven.
En dan een screenshot van die gegevens maken en weer als bijlage toevoegen.

Laatst bewerkt:
hier die bijlage

wat denk je?

en thx voor de moeite

Bijlagen

• ipconfig.JPG
    ipconfig.JPG
    41,5 KB · Weergaven: 71
Het rijtje cijfers wat staat acher de Standaardgateway.

Die moet je in de adresbalk van de browser ( bovenaan, waar je ook internetadressen intypt ) met http:// ervoor dus bijvoorbeeld:

http://192.168.2.1 en dan op Enter drukken.
Kom je nu ergens uit waar je kan inloggen of zie je iets van router?

Oke, dan gebruik je geen router / modem met ingebouwde firewall.

Je hebt nu voor Azureus apart een regel gemaakt en in die regel het bereik van de poorten ingesteld welke Azureus mag gebruiken.

Nu, kan je niet in Bitdefender niet los poorten openen?

ja, dat kan ik

hier een voorbeeld in bijlage, maar zelfs dan lukt het niet.

maar als ik onder actie;

"actie" =>toestaan "netwerkgebeurtenissen"=> alle

en adressen:

"richting"=> beide "protocol"=>"elke"

dan word toch elke poort aanvaard die dat programma nodig heeft?
en zelf als ik specifiek die poorten invoeg, lukt het me nog niet.
'k zal morgen eens een uitgebreid mail bericht versturen naar Bitdefender, want dit begint me de keel uit te hangen!! :(

Ja, ik weet niet of er bij Bitdefender een verschil is, en in principe zou het met de speciale Azureus-regel al moeten werken, maar als je ook '' los '' poorten kan openen, zou ik daar voor TCP en UDP los een poort open zetten, het poortnummer wat je bij Azureus gebruikt.

En anders geef ik op.
Stuur inderdaad maar mail, zo komen we er niet uit.

ik stuur een mail naar Bitdefender, eens ik antwoord heb, post ik het hier.

heb 1 a 2 uur na mijn mail al een antwoord ontvangen.

hier hun antwoord:

---------------------------------------------------
Beste,
1. Als eerste raden we aan om te upgraden naar de versie 10 op onderstaande manier.
1. Download de laatste versie van bitdefender. Klik hieronder op de link die bij uw versie past.
c. Internet security: http://download.bitdefender.com/win...curity/final/nl/bitdefender_isecurity_v10.exe
2. Deïnstalleer uw oude versie van bitdefender via start è configuratiescherm è Software en herstart de computer
3. Download http://www.bitdefender.com/uninstall en lanceer dit utility om eventuele resten te verwijderen.
4. Gebruik het bestand dat u in puntje 1 hebt gedownload om bitdefender te installeren.

2. Uit uw printscreen wordt duidelijk dat u de netwerkwizard niet heeft doorgelopen (naarmate deze geen naam heeft.) Gelieve deze volledig door te lopen in de versie 10 en indien nodig deze manueel te lanceren.
3.Indien u daarna nog problemen heeft verifieer dan volgende:
- Op het tabblad verkeer klik op editeer profiel en zorg de uw regel als eerste staat.
- Zorg ervoor dat andere componenten van het programma niet geblokkeerd zijn.
- Op geavanceerd laat alle icmp verkeer toe.
- disable de stealth mode

Salutations,
Met vriendelijke groeten,
Gelieve bij uw antwoord onze originele mail te includeren.
Merci d'inclure le mail original à votre réponse

------------------------------------------

Ik heb alles gedaan wat er in hun antwoord stond, en nu WERKT ALLES !!!!:shocked:
dus dat betekend dat er wel een fout (bug) was in bitdefender 9, anders zouden ze me niet direct V10 downloaden.
ik kan "eindelijk" online gamen met firewall.
Azureus en emule werken ook perfect!! (met firewall)

super.:thumb: :thumb:

Nu kennen jullie ook het antwoord, moest er nog iemand dezelfde vraag stellen.

thx 4 helping.

Kijk, was het niet eens jouw fout.
Mooi dat het is opgelost en bedankt voor het vermelden van de manier hoe je het hebt gedaan, zo hebben andere mensen er ook nog wat aan!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan