Bits op software afgesteld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop waar oorspronkelijk Windows vista 32 bits op stond, maar die is gecrasht.
Er is toen door iemand anders een (illegale) Windows 7 versie op gezet.

Nu heb ik alleen weer wat probleempjes met een Ubuntu 64 bits versie.
Kan het zo zijn dat het aantal bits op het hardware is afgesteld?

Alvast bedankt!

gast0446

Is afhankelijk van de processor. tenzij het een echt ouder type is, kunnen de meeste toch wel 64 bit aan. Maar dan moet je even je laptop type of processor posten.

Maakt tegenwoordig helemaal niks meer uit, draai wat je zelf leuk vind.

@ewaa er zijn idd weinig cpu's die 64 bit niet kunnen draaien tegenwoordig, maar misschien heeft de TS een wat oudere pc die dit dus NIET kan.

Bedankt voor het antwoorden, ik heb een AMD Turion™ 64 X2 Mobile Technology TL-50 processor.
Zie hier de verdere product gegevens: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...ry&cc=nl&dlc=nl&lang=nl&lc=nl&product=3352240

Als ik het dus goed begrijp kan ik alles draaien?
Ik heb namelijk ooit ergens gelezen dat Windows 7 en 64 bits op elkaar zijn afgesteld en vista met 32 ook.
Dus hoe zit dat dan?

Edit: Ik heb de link en de proccesor aangepast, ik had het producttype fout!

Laatst bewerkt:
omdat 32 bit genoeg geheugen adressen heeft om tot 3,25 gb aan geheugen aan te sturen, en jij hebt 2gb installeerde fabrikanten meestal 32 bit. in de tijd van vista werden de drivers op 32 bit al een ramp genoemd, en die van 64 bit waren vaak al helemaal lastig te vinden, al kwam hier wel redelijk snel verandering in.

Nee, je Pc kan ubuntu64 aan, maar omdat je maar 2 gig geheugen hebt werkt 32 ook. Normaal gesproken wil je gewoon 64-bit

Maar x86 biet onder linux voor meer pakketten en lib's ondersteuning.
hoewel er erg weinig zijn die niet op amd64 werken.

Laatst bewerkt:
Een 32 bits processor kan geheugen boven de 4 Gb niet adresseren, daarom is het raadzaam als je meer als 4 Gb hebt, om een 64 bits operating systeem te installeren. Echter, het staat je natuurlijk vrij om alsnog gewoon een 64 bits versie van een OS te installeren, ook al heb je zoals in jouw geval maar 2 Gb, ook dat zal gewoon prima werken .. (x86 is 32 bits) en (amd64 is 64 bits) .. Ook al staat er 'amd' in de 64 bits benaming, die kun je gewoon op b.v. een intel 64 bits processor los laten ..

Suc6! & laat het eens weten hoe het je vergaat met je 'verse install van Ubuntu!' ;)

Heel erg bedankt voor de antwoorden allemaal, maar ik vrees dat ik er niet veel meer aan heb.
Mijn grafische kaart heeft het namelijk begeven!
Als ik hem opstart zie ik helemaal niks, ook niet het logo HP (alles wat in de bios staat dus).
Maar toch heel erg bedankt allemaal, ik hoop dat andere ook nog iets aan dit topic hebben.

gast0446

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan